بزرگترین اتاق فرار در ایران

داستان های شرلوک هولمز (مقدمه- شرلوک هولمز کیست؟)

مقدمه

شرلوک هولمز یک شخصیت فوق العاده زیرک کارگاهی خصوصی که از تمام نقاط دنیا برای حل معماهای غیرمعمول و پیچیده نزد او می آیند و از او چاره می جویند.

بد نیست بدانید دایرة المعارف داستان های پلیسی شرلوک هولمز را “بزرگترین کارگاه در عرصه ی ادبیات” و احتمالا مشهورترین مخلوق ادبی همه ی اعصار خوانده است.

خالق شرلوک هولمز سر آرتور کانن دویل، طبیب و نویسنده اسکاتلندی (1859-1930) در دانشگاه ادنبورگ، به تحصیل پرداخت. او نویسنده ی پر کاری است و آثار بسیار متنوعی دارد. علاوه بر داستان های شرلوک هولمز (حدود شصت داستان کوتاه و چهار رمان) ، وی تعداد قابل توجهی رمان تاریخی، کتاب تاریخ از جمله کتاب مفصلی درباره ی بوئر ها در آفریقای جنوبی، و کتاب هایی درباره ی احضار روح (که در اواخر عمر خود سخت به آن معتقد شده بود) تآلیف کرده است.

 

اتاق فرار شرلوک هولمز

 

 

و اما مختصری در مورد شرلوک هولمز:

در داستان هایی، کانن دویل به کودکی و نوجوانی شرلوک هولمز اشاره می کند:

شرلوک هولمز در 6 ژانویه ی 1854 در روستایی به نام مای کرافت (که اتفاقاً نام برادر بزرگتر او هم هست) در ایالت دورکشایر انگلستان به دنیا می آید. وقتی بزرگ می شود به انشگاه آکسفورد می رود و اولین معمای جنایی خود را هنگامی که بیست ساله و دانشجو است حل می کند.

او حتی از خالق و نویسنده ی داستان های خود مشهورتر و محبوب تر شد! اما چرا؟ او با روش استدلال و استنتاج منحصر به فرد خود، طوری معما را حل می کند که حتی افراد اسکاتلندیارد (پلیس انگلستان) را هم به تعجب وا می دارد.

او با تنها دوست خود یعنی دکتر جان ه . واتسون، در ساختمان پلاک 221 Bخیابان بیکر در لندن زندگی می کند.

دکتر واتسون خاطرات خود و شرلوک هولمز را در طی حل پرونده ها به رشته تحریر می کشد.

داستان های شرلوک هولمز نه از زبان نویسنده، بلکه از زبان دکتر واتسون نقل می شوند. همچنین دکتر واتسون در حل پرونده ها به شرلوک کمک می کند و دستیار خوبی برای اوست.

دکتر واتسون (پزشک بازنشسته) فردی معمولی است و هدف نویسنده از خلق شخصیت او در کنار شرلوک هولمز، نشان دادن و برجسته سازی هوش و ذکاوت فوق العاده دوست و مصاحبش است.

منتظر خلاصه ای از نسخه اصلی کتاب شرلوک هولمز در سایت تهرومز باشید :)

 

منبع:



نظر دهید