اتاق های فرار یکی از جدیدترین راهبردهای یادگیری هستند که می توانند انگیزه یادگیری را از طریق چالش ها تسهیل کنند. در این استراتژی ها، دانش آموزان و دانشجویان باید به صورت تیمی کار کنند و از استدلال، دانش و مهارت های خود برای حل معماها و چالش های مربوط به محتوای برنامه درسی استفاده کنند و به آنها اجازه داده شود تا بازی را در زمان محدودی حل کنند. هدف از این مطالعه تعیین تأثیر اجرای اتاق فرار بر جریان
اتاق های فرار به عنوان راهی برای گذران اوقات فراغت در مدتی در حدود یک ساعت یا بیشتر با دوستان و خانواده از محبوبیت بالقوه ای برخوردار گردیده است. ایده کلی در طراحی و اجرای اتاق فرار این است که
عموماً در ارتباط با مسائل و رویدادهای نوین پژوهش ها و مطالعات متعددی در سطح دانشگاهی صورت می گیرد، در ارتباط با اتاق فرار بعنوان رویدادی نوین در سراسر جهان پژوهش ها، مطالعات و تحقیق های متعددی در سطوح مختلف دانشگاهی صورت گرفته است، در این نوشتار تلاش بر آن است تا با رصد اینگونه مطالعات و ذکر دقیق منابع هریک از آنها گامی کوچک جهت معرفی جایگاه این پدیده ی نوظهور در سراسر جهان داشته باشیم:
هر اتاق فرار شبیه به تمام فیلم سینمایی دارای ژانر و سناریویی مشخصی می باشد، همانگونه ...