بزرگترین اتاق فرار در ایران

سرگرمی چیست؟

سرگرمی نوعی فعالیت است که توجه و علاقه مخاطب را جلب میکند و شادی به همراه دارد. سرگرمی ممکن است ایده باشد یا فعالیتی که طی هزاران سال پیشرفت کرده است، خصوصاً در زمینه جلب توجه مخاطب.توجه افراد مختلف به چیز های مختلفی جلب میشود چون هر فرد سلیقه مختص به خود را در زمینه سرگرمی دارد.
تجربه سرگرم شدن عموماً با شادی و خنده همراه میشود هر چند بسیاری از سرگرمی ها هدف جدی تری دارند و ممکن است این فعالیت های سرگرم کننده دانش و بینش خاصی را به مخاطب منتقل کنند.
گذر زمان تاثیر زیادی روی تعریف سرگرمی گذاشته است. به طور مثال تنبیه در ملا عام که تماشای آن روزی سرگرمی محسوب میشد از مکان های عمومی حذف شده است، یا بالعکس فعالیت هایی نظیر تیر اندازی یا اسب سواری که زمانی نیاز های اساسی انسان ها بودند امروزه تبدیل به ورزش های حرفه ای و سرگرمی جذابی برای مخاطبانشان شده اند.


انواع سرگرمی:

■ موسیقی

موسیقی معمولاً همراه بسیاری از سرگرمی و بیشتر اجراهاست. مثلاً به عنوان موسیقی متن یک داستان و یا برای اجرای یک رقص استفاده میشود. موسیقی همچنین در نوع خود سرگرمی جهانی است که مخاطبین گسترده ای دارد.

موسیقی و سرگرمی اتاق فرار

■ بازی ها

بازی ها برای سرگرمی انجام میشوند گاهی صرفاْ برای سرگرمی انجام میشوند و گاهی برای یک هدیه یا جایزه. به صورت فردی و گروهی و آنلاین توسط افراد آماتور و حرفه ای انجام میشوند.

■ مطالعه

مطالعه کردن برای مدتی طولانی منبع انواع سرگرمی ها بوده است. خصوصاْ‌ وقتی سایر سرگرمی ها همچون تماشای اجراها هزینه دارند.

■ کمدی

کمدی هم نوعی سرگرمی اسست و هم همراه انواع مختلف آن، کمدی هم میتواند هدف اصلی باشد و هم بخشی متمایز در یک اجرای کاملاً جدی.

■ اجرا

اجراهای زنده بخش عظیمی از سرگرمی محسوب میشوند، خصوصاً پیش از اختراع سیستم ضبط صدا و تصویر

■ داستان سرایی

داستان سرایی نوع تاریخی از سرگرمی میباشد که انواع دیگر آن را تحت تاثیر قرار میدهد همچنین مطالعه ای است در تضاد ها و تناقض های انسانی.

■ تئاتر
اجراهای خصوصاً دراماتیک و موزیکال که روی صحنه برای مخاطبین اجرا میشود تاریخ بسیار دیرینه ای دارد.

■ فیلم

فیلم نیز بخش عظیمی از سرگرمی محسوب میشود، هرچند همه فیلم ها جنبه سرگرمی ندارد و برخی از آنها مستند هستند و برای ثبت وقایع مختلف ساخته میشوند.

منبع:



نظر دهید