بزرگترین اتاق فرار در ایران

اتاق فرار انیگما برج میلاد

یکی از اولین مجموعه های اتاق فرار در ایران مجموعه ی انیگما به شمار می رود، مجموعه ی انیگما در انتخاب مکان جهت راه اندازی اتاق فرار تا میزان قابل توجهی زکاوت به خرج داد، مجموعه ی انیگما اتاق فرارهای خود را در پارکینگ برج میلاد تهران افتتاح نمود، برج میلاد شهر تهران از چند بُعد حائز اهمیت است:

1- برج میلاد محلیست برای مراجعه بسیاری از توریست ها از سراسر دنیا

2- برج میلاد مکانیست شاخص برای تمام تهرانی ها به گونه ای تقریباً می توان چنین ادعا نمود که از جای جای تهران می توان این برج را دید، و این امر سبب شده است تا برخی این برج را یکی از نمادهای تهران بشمارند.

3- اشراف بر زیباترین مناظر و نقاط شهر

4- دارای فضائی گسترده جهت عملکردهای پیشنهادی و توسعه آتی

5- مجهز بودن به تأسیسات زیر بنایی

6- فاصله مناسب با پایانه‌های مهم مانند فرودگاه و ایستگاه راه‌آهن

7- ایجاد پوشش تلویزیونی

8- استقرار در امتداد محورهای عمده شهر

9- قابلیت برخورداری از فضاهای سبز یا دیگر عناصر طراحی محیطی

و بسیاری از ویژگی های دیگر که سبب می شود؛ انتخاب این مکان را برای افتتاح مجموعه‏‏ ی اتاق های فرار انیگما انتخابی هوشمندانه تلقی کنیم.

اتاق فرار انییگما

مجموعه اتاق فرارهای انیگما متشکل از تیمی خلاق، توانا و با استعداد بوده است که توانسته اند اتاق های فراری مشابه اتاق های فرار استاندارد در سراسر دنیا افتتاح و راه اندازی نمایند.

برای گرفتن سانس کلیک کنید

انتخاب نام اتاق فرار انیگما:

کسانی که با مفهوم اتاق فرار آشنایی دارند؛ می دانند که اتاق فرار مکانیست مرموز، پر از رمز و راه و مکانیست برای کشف مجهولات و یافتن سرنخ ها برای نیل به هدفی واحد. حال آنکه مجموعه ی انیگما در انتخاب نام مناسب برای مجموعه ی خود نیز بسیار زیرکانه عمل نموده است، نام انیگما دارای پیشینه ای تاریخی می باشد. پیشینه ی این نام به اواخر جنگ جهانی اول و اوایل جنگ جهانی دوم باز می گردد.

آلمان بعنوان یکی از کشورهای آغاز کننده جنگ اول جهانی شناخته می شود، طی این جنگ حکومت وقت آلمان برای دفاع از هم پیمانان خود و کشورهای مشترک المنافع به کشورهایی نظیر فرانسه یورش برد ولی در پایان شکست سختی را متحمل گردید، در اواخر جنگ جهانی اول بسیاری از نهادهای تجاری مستقر در کشورهای مختلف به فعالیت گسترده در سطح جهانی روی آوردند. ورود به عرصه جهانی، مستلزم آن بود که این شرکت ها اطلاعات مهم و سری خود را از دسترس رقبا محفوظ نگه دارند. یک بار دیگر، نیازی بزرگ و همگانی در تاریخ تمدن انسان ها موجب شد تا مخترعان و نوابغ به فکر ابداع یک راه حل باشند. راه حل ارائه شده، دستگاه گردان یا Rotor Machine بود! دستگاهی برقی-مکانیکی که وظیفه رمزگذاری و رمزگشایی پیغام های مخفی را به عهده داشت. یکی از شناخته شده ترین این دستگاه ها، "ماشین انیگما" بود.

انیگما توسط مهندس و مخترع آلمانی به نام آرتور شربیوس طراحی و اجرا گردید، این مهندس آلمانی اختراع خود را پس از تولید دقیقا مصادف با پایان جنگ جهانی اول در 1918 به ثبت رساند. و طی تلاش های شبانه روزی ماشین انیگما را با قابلیت هایی گسترده تر روانه بازار تجاری نمود.

طی زمان کوتاهی ارتش آلمان به قابلیت های ارزشمند این دستگاه و امکان استفاده از آن در کاربردهای نظامی پی برد. در نتیجه نسخه های پیچیده تری از ماشین انیگما برای مقاصد نظامی و انتقال اطلاعات در ارتش مورد طراحی و بهره برداری قرار گرفت.

انتخاب ماشین رمزنگاری انیگما بعنوان وسیله ای کاربردی برای ارتش آلمان دارای یک طنز تاریخی می باشد، دقیقاً در زمانی که شربیوس در تلاش بود تا سیستم رمزنگاری انیگما را به دولت آلمان جهت استفاده در انتقال اطلاعات و رمزنگاری پیام ها بفروشد، نوشته هایی در انگلستان منتشر شد که وقایعی از جنگ جهانی اول را عنوان می نمود، یکی از نوشته ها، کتابی بود با نام «بحران جهانی» که وینستو چرچیل آن را به رشته تحریر در آورده بود. در این کتاب چرچیل کاملاً شفاف بیان کرده بود که یکی از دلایل بسیار مهم در موفقیت در برابر نیروهای آلمان، توانایی رمزگشایی پیام های آلمانی ها بوده است. آلمانی ها که تا این لحظه سیستم رمزنگاری خود را یک سیستم بی عیب و نقص می پنداشتند با انتشار این خبر شوکه شدند و برای جلوگیری از وقوع مجدد شکست، با خرید ماشین رمزنگاری انیگما موافقت نمودند، که طی جنگ جهانی دوم ماشین انیگما به تنهایی یک ارتش به شمار می آمد و اگر دولت بریتانیا موفق به رمزگشایی آن نمی گردید یقیناً پایان جنگ جهانی دوم به گونه ی دیگری رقم می‏خورد.

انتخاب نام "انیگما" برای اتاق فرار، نامیست که افراد دارای مطالعه را ناخودآگاه به یاد رمزنگاری و رمزگشایی می اندازد، حال آنکه چه کسی جرأت مبارزه با رمزنگاری ها را در اتاق فرار انیگما دارد، جای تأمل دارد.

منبع:



نظر دهید