بزرگترین اتاق فرار در ایران

چگونه در حل معماهای اتاق فرار موفق عمل کنیم؟

گستردگی و تنوع معماهای اتاق فرار موجب شده است تا نتوان دستورالعمل و مکانیزمی قطعی برای حل تمامی معماها ارائه کرد. اما راهکارهایی وجود دارد که با توجه به آنها می توانید برای یافتن پاسخ معماها در تمام اتاق های فرار موفق تر و سریع تر عمل کنید. نخستین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که برای حل هر معمایی بهتر است تا یک استراتژی کلی تعریف کنید.

فراموش نکنید که بدون یک برنامه ریزی کلی شانس موفقیت زیاد نخواهد بود. اغلب معماها نیازمند هوشمندی ماورالطبیعه ای نیستند و به مهارت های مربوط به حل مسائل پیشرفته نیازی ندارند. بنابراین موضوع را در ذهن خود بیش از حد پیچیده نسازید. اغلب معماها در اتاق فرار بیشتر از آنکه از ریاضیات دشواری برخوردار باشند از حیله و فریبی هوشمندانه بهره می برند که شما باید به آن حیله و ترفند پی ببرید. دنبال کردن الگوهای تکراری در بسیاری از مواقع می تواند به حل معماها منجر گردد.

 

توجه به الگوها در حل معما

توجه به الگوهایی که اجزاء معما از آن پیروی می کنند و درک الگوهای حرکتی برای شما بسیار کمک کننده خواهد بود. گروه بندی کردن اجزاء شبیه به هم در حل یک معما در اتاق فرار راهی بسیار هوشمندانه و مفید است که نباید از آن غافل شوید. از دیگر تکنیک هایی که در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم، یادداشت برداری است، به کمک یادداشت برداری راه های غلط را مجددا تکرار نخواهید کرد. هیچ وقت از رسیدن به پاسخ معما نا امید نشوید توجه کنید که تمامی معماها قبلا امتحان شده اند و صد در صد دارای جواب می باشند. در برخی از موارد که معما بسیار سخت و پیچیده است شما می تواند از روش حدس زدن و سپس چک کردن جواب حدسی که زده اید استفاده نمایید. برای اینکار کافی است تا به سرنخی مشکوک شوید و حدسی در ذهن شما شکل بگیرد که تنها کافی است جرات کرده و آن را امتحان کنید.

در حل تمامی معماها در اتاق فراری که به صورت حرفه ای طراحی شده اند، سیر حل معماهای اتاق فرار به درستی طی می شود، ممکن است ابتدا شروع بازی داده های بسیاری در اختیار شما قرار بگیرد و رفته رفته با حل هریک از معماها داده های شما همواره هم افزایش یابد و هم کاهش، بدینگونه که با حل یک معما و باز کردن قفلی از قفل های موجود، تعدادی داده ی جدید در اختیار شما قرار گیرد، ولی این امر بدان معناست که بخشی از داده های پیشین را مورد استفاده قرار داده اید و دیگر نیازی به آنها ندارید، می بایست داده های استفاده شده را از مسیر خود خارج کنید، تا علاوه بر شفاف شدن معماهای پیشرو از سردرگمی و انباشت اطلاعات جلوگیری کنید، ممکن از در ابتدای بازی داده ای به شما ارائه گردد ولی از همان ابتدا نیاز به استفاده از آن داده نباشد و رفته رفته مشخص می شود که این داده در کجا و برای چه معمایی برای شما کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. عموماً در طراحی اتاق فرار از هر داده، ابزار، کلید، پازل و هر مسأله حل شدنی فقط و فقط یکبار بهره گرفته می شود، این مورد را نیز در نظر داشته باشید که از هریک از ابزارهای پیشرو فقط یکبار استفاده کنید، البته این امر نیز امری قطعی و غیر قابل تغییر نمی باشد، ممکن است طراحان اتاق فرار گاهاً از وسیله ای بیش از یک بار بهره بگیرند که البته این امر از ضعف طراحی ایشان نشأت می گیرد.

* اگر شما هم در زمینه حل معماهای اتاق فرار تجربیاتی دارید که فکر می کنید می تونه به بقیه کمک کنه، حتماً همین پایین در قسمت "نظر دهید" پیام بذارید که بقیه هم بتونن از تجربیات شما استفاده کنن.

منبع:



نظر دهید