بزرگترین اتاق فرار در ایران

اتاق فرار شرلوک هولمز

شرلوک هولمز نام بازی دیگری است که توسط مجموعه تهرومز طراحی و اجرا گردیده است، این اتاق فرار از دسته اتاق های معمایی با ژانری منحصر به فرد با ماهیت تعاملی می باشد، داستان این بازی برگرفته از مجموعه داستان های شرلوک هولمز که توسط آرتور کانن دویل خلق شده اند شکل گرفته است.

از شخصیت شرلوک هلمز می­توان به عنوان سمبل کارگاههای دنیا  نام برد. تاکنون بر اساس این شخصیت و همکارش دکتر واتسون ده‌ها فیلم و سریال ساخته شده و در سراسر دنیا به نمایش در‌آمده است. کمتر کسی است که حداقل یک قسمت یا یک فیلم براساس این شخصیت را ندیده باشد.

شخصاً جزء دوستدران پروپا قرص سریال شولوک هلمز با بازی فوق‌العاده و بی­نظیر جرمی برت در نقش شرلوک هلمز بوده‌ام. جرمی برت را شاید بتوان به عنوان بهترین شرلوک هملز تاریخ لقب داد. با صورتی لاغر و کشیده، اندامی چابک و استخوانی و چشمانی نافذ و گیرا که با حالت بازی خود به شخصیت شرلوک هلمز جان بخشیده.

شخصیت شرلوک هلمز یک کارگاه بسیار باهوش با دقت بسیار زیاد به جزییات، شوخ طبع، سرزنده، با رفتاری اشرافی را نشان می‌دهد که در پاره‌ای از مواقع با کمک دوست و همکارش دکتر واتسون موفق به کشف داستان­های پیچیده از قتل گرفته تا دزدی و غیره می‌شود.

شرلوک هلمز 2009 و 2011  البته با آنچه جرمی برت به عنوان شرلوک هلمز از خود ارائه داد تفاوت‌های بسیاری دارد و دکتر واتسون فیلم نیز از شخصیت یک مرد جا افتاده سن و سال‌دار به یک جوان پرانرژی تغییر پیدا کرده است.

رابرت داونی جونیور در زندگی واقعی بعد از فائق آمدن به مسائل و مشکلاتی مانند اعتیاد به الکل و مواد مخدر که مدتی درگیر آن بود، اکنون چند سالی است که خود را دوباره احیا کرده و کم‌کم به مسیر درست بازیگری و دوران طلایی خود نزدیک می‌شود.

اخیراً با بازی در فیلم مرد آهنی (Iron man) توانسته استعداد و انرژی خود را در عالم بازیگری نشان دهد. وی در نقش شرلوک هملز 2009 و 2011  نیز توانسته تا حد زیادی موفق باشد و شرلوک هلمز را به صورت مدرن‌تر، چالاکتر و حتی با قابلیت‌های زیادتری مثل فنون رزمی و غیره معرفی کند.

داستان فیلم از آنجا آغاز می‌شود که لرد بلک وود بعد از کشتن 4 زن در حالی که مقدمات قتل زن پنجم را طی یک مراسم آیینی مثل شیطان پرستی برپا می‌دارد توسط شرلوک هلمز و دکتر واتسون دستگیر و به زندان می‌رود و حکم اعدام برایش صادر می‌شود و به عنوان آخرین درخواست از هلمز برای یک دیدار دعوت می‌کند و به او در مورد قتل‌های بیشتر هشدار می‌دهد. اما شرلوک هلمز با بی‌اعتنایی و علم به اینکه وی تا چند روز دیگر اعدام می‌شود این هشدار را جدی نمی‌گیرد.

مراسم اعدام اجرا می‌شود و لرد به دار مجازات آویزان شده و از بین می‌رود. در ادامه نامزد شرلوک هلمز (البته آن هم از آن موارد اضافه شده به داستان است) سر می‌رسد. وی که مانند شرلوک هلمز بسیار باهوش است از هلمز برای پیداکردن یک نفر کمک می‌خواهد و به وی پیشنهاد مبلغی جهت انجام این کار می‌دهد.

به مرور احتمال اینکه لرد واقعاً نمرده باشد قوت می‌گیرد و ضمنا برخی نشانه­ها به وجود برخی قدرتهای مافوق طبیعی وی نیز اشاره دارد.

شرلوک هلمز 2009 و 2011 اگر چه بیشتر فقط نامی از رمان پلیسی کلاسیک را با خود به یدک می‌کشد اما توانسته فیلمی خوش ساخت و روان، جذاب باشد.

بازی جود لا در نقش دکتر واتسون منطقی و روان است و رابرت داونی جونیور در نقش اصلی توانسته تا حدود زیادی یک کارآگاه سرحال و پر انرژی و خلاق را به تصویر کشد.

جودلا در نقش دکتر واتسون

به هر حال در میان سیل فیلم‌های بی‌ارزش و بی‌محتوا که واقعاً دیدن آنها حوصله هر کسی را سر می‌برد شرلوک‌ هلمز 2009 و 2011  با استفاده از خلاقیت گروه سازند‌گانش توانست فیلم جذاب و پرکششی به تصویر کشد.

شرلوک هولمز 3

برادران وارنر ابتدا تاریخ اکران سومین فیلم را 25 دسامبر 2020 تعیین کرده بودند، قبل از اینکه آن را یک سال به عقب بی اندازند و سپس تا 22 دسامبر 2021 قرار شد این فیلم اکران شود.

در آن تاریخ هم این فیلم اکبران نشد و در حال حاضر شرلوک هلمز 3 تاریخ انتشار تایید شده ای ندارد. در اکتبر 2020، فلچر توضیح داد که این فیلم در «پشت سوخت» است و آنها منتظرند تا ببینند «چه اتفاقی قرار است» در جهان بیفتد.

از این پس در تلاش هستیم تا داستان های شرلوک هولمز که توسط آرتور کانن دویل خلق شده اند را به صورت دوره ای برای شما عزیزان معرفی و به نمایش در آوریم.



نظر دهید