اتاق های فرار یکی از جدیدترین راهبردهای یادگیری هستند که می توانند انگیزه یادگیری را از طریق چالش ها تسهیل کنند. در این استراتژی ها، دانش آموزان و دانشجویان باید به صورت تیمی کار کنند و از استدلال، دانش و مهارت های خود برای حل معماها و چالش های مربوط به محتوای برنامه درسی استفاده کنند و به آنها اجازه داده شود تا بازی را در زمان محدودی حل کنند. هدف از این مطالعه تعیین تأثیر اجرای اتاق فرار بر جریان
عموماً در ارتباط با مسائل و رویدادهای نوین پژوهش ها و مطالعات متعددی در سطح دانشگاهی صورت می گیرد، در ارتباط با اتاق فرار بعنوان رویدادی نوین در سراسر جهان پژوهش ها، مطالعات و تحقیق های متعددی در سطوح مختلف دانشگاهی صورت گرفته است، در این نوشتار تلاش بر آن است تا با رصد اینگونه مطالعات و ذکر دقیق منابع هریک از آنها گامی کوچک جهت معرفی جایگاه این پدیده ی نوظهور در سراسر جهان داشته باشیم: