بزرگترین اتاق فرار در ایران

هزینه و الگوی درآمدی اتاق فرار

مقدمه:

از آنجایی که اتاق فرار یک تجارت جدید و رقابتی است، بیشتر مشتریان هیچ نظری راجع به اینکه قیمت بازی در یک اتاق فرار چقدر است ندارند.

هزینه تجهیز و راه اندازی اتاق فرار:

جهت تجهیز و راه اندازی اتاق فرار مراحل زیادی می بایست طی نمود که در ادامه به ترتیب معرفی می گردد:

1- انتخاب ملک مناسب در محل مناسب که با شرایط ادارات و اماکن ذی صلاح سازگار باشد

2- انتخاب ژانر، سناریو و داستان بازی

3- طراحی معماها و تجهیزات و قطعات مرتبط با سناریو

4- شروع فعالیت معماری 

5- شروع فعالیت برق، مکانیک و الکترونیک

6- دکور

7- راه اندازی

اتاق فرار هم شبیه به تمام فعالیت های اقتصادی از ضرب المثل "هرچی پول بدی آش می خوری" تبعیت می کنه، به این معنی که در زمان ویرایش این مقاله و افزودن این بخش به آن (شهریور ماه 1400) هزینه ی تجهیز و راه اندازی اتاق فرار در تهران در بازه ای بین 50 تا 300 میلیون تومان برای هر بازی می باشد، گرچه می توان با ارقام کمتر و بیشتر از این بازه نیز اتاق فراری را راه اندازی نمود، ولی هرچه هزینه ی کمتری نسبت به تجهیز و راه اندازی اتاق فرار در نظر بگیریم قطعاً از تجهیزات و امکانات کمتری نیز بهره خواهیم گرفت و هرچه از سرمایه بیشتری جهت راه اندازی اتاق فرار استفاده کنیم قطعاً اتاق فرار جذاب تری خواهیم داشت.

گرچه ممکن است در برخی موارد به همان اندازه که پول می دهید به شما آش تحویل ندهند ولی می توانید با بررسی دقیق عملکرد اتاق فرارهای طراحی شده توسط مجموعه مورد نظر و بررسی سبقه ی عملکرد آن در سایت ها و بازخورد مخاطبان تصمیم گیری منطقی تری نسبت به عقد قرارداد جهت طراحی و راه اندازی اتاق فرار داشته باشید.

اتاق فرار تهرومز

هزینه ی هر سانس بازی اتاق فرار برای بازیکنان:

در آسیا بیشتر هزینه اتاق فرار بر اساس خود بازیکن (هر نفر) هزینه پرداخت می شود. در صورتیکه در اروپا بیشتر بر اساس پرداخت تیمی مرسوم است.

در آمریکا قیمت متوسط هر بازیکن در اتاق فرار $23.68 می باشد. در این صنعت اتاق های فراری وجود دارد که هر بازیکن قیمت خیلی کمتری پرداخت می کند. برای مثال در آسیا قیمت هر بازیکن در اتاق فرار حدود $5.00 ، در اروپا $12.00 و $13.00 در آمریکای شمالی و جنوبی است.) برای پرداخت تیمی در اتاق فرار هزینه متوسط حدود $74.42 می باشد که باز هم در اروپا کمتر از قیمت میانگین است.

با توجه به قیمت های اتاق های فرار در ایران، شما می توانید در اتاق فرار تهرومز بازی های هیجان انگیز و پر رمز و راز معمایی را با قیمت بسیار مناسب همراه دوستان و خانواده خود تجربه کنید.

عموماً قیمت هایی که برای هر سانس اتاق فرار در نظر گرفته می شود، به چند پارامتر کلی بستگی دارد:

1- موقعیت ملک

2- وسعت و متراژ ملک

3- میزان تجهیزات مورد استفاده در بازی

4- وضعیت مالکیت ملک (مالک یا مستأجر)

5- میزان هزینه های جاری فضای باشگاه

6- هزینه های حقوق و دستمزد پرسنل

7- سطح توقع مدیر باشگاه از درآمد 

این عوامل سبب می شود تا هزینه های تمام شده یک بازی افزایش یافته و هزینه های هر سانس افزایش یابد.

 

الگوی درآمدی اتاق فرار

دو الگوی متداول و رایج وجود دارد که بر این اساس هر بازیکن 55٪ و تیم 39٪ از هزینه کل شارژ می شود. یک مدل هرمی نیز وجود دارد که بستگی به تعداد بازیکنان قیمت افزایش می یابد. برای مثال هزینه تعداد 4-2 نفر با 8-5 نفر متفاوت است.

با اینحال بازم ذکر می کنیم که چون این صنعت بازی جدیدی است ممکن است اختلافات قیمتی بر اساس خود اتاق فرار وجود داشته باشد که بجا و طبیعی است. بعد از اینکه اتاق فراری در یک ناحیه شروع به کار می کند، برای بقیه اتاق های فراری که در آنجا بوجود بیایند بعنوان مدل تلقی می شود.

در زمان نگارش این نوشتار میانگین هزینه ی هر سانس اتاق فرار در تهران حدوداً نفری 120 هزار تومان می باشد که این عدد در کمترین حالت به نفری 40 هزار تومان و در بیشترین حالت به نفری 200 هزار تومان نزدیک می شود. تفاوت هزینه های عنوان شده هم به دلیل موارد فوق الذکر بوده که تئاتر تعاملی و رویدادهای الکترونیکی و مکانیکی تأثیر قابل توجهی در قیمت گذاری این اتاق ها دارد.

منبع: Entertament



نظر دهید