بزرگترین اتاق فرار در ایران

ویژگی های یک اتاق فرار حرفه ای چیست؟

ساخت یک اتاق فرار حرفه ای کار ساده ای نیست و نیازمند دقت به جزئیات زیادی می باشد که باید با هوشمندی خاصی در کنار هم قرار بگیرند و یک بازی جذاب را خلق نمایند. از آنجایی که بازار این بازی ها به شدت داغ شده است و افراد زیادی در ایران و سایر کشورهای جهان برای تفریح اینگونه اتاق ها را انتخاب می کنند، بر تعداد آنها افزوده شده و رقابت سختی میان آنها در گرفته است.

ویژگی های یک اتاق فرار حرفه ای

یک اتاق فرار حرفه ای در وهله اول باید دارای یک داستان معمایی قوی باشد. نویسنده داستان باید از بهره هوشی بالا و قدرت تخیل خوبی برخوردار باشد و نسبت به مسائل علمی، روانشناسی و بازی های رایانه ای آگاهی کافی را داشته باشد. اما اجرای داستان نیز موضوع حائز اهمیتی می باشد. نورپردازی، صداپردازی و دکوراسیون داخلی این بازی ها باید به حرفه ای ترین شکل ممکن صورت بگیرد تا داستان قدرت خود را از دست ندهد و بتواند با شرکت کننده ها ارتباط برقرار نماید.

دکوراسیون داخلی اتاق فرار

دکوراسیون داخلی این اتاق فرار کار بسیار دشواری است که نیازمند تخصص بالا و تجهیزات پیشرفته می باشد. در برخی از این اتاق فرار ها لیزرهایی استفاده می شود کاربرد آنها در روند بازی باید به دقت مهندسی شده باشد. با توجه به ژانر داستان اتاق فرار نورپردازی و دکوراسیون صورت می گیرد. اگر این اتاق فرار ها از ژانر وحشت برخوردار باشند باید تاریک تر بوده و رنگ قرمز و نور قرمز و سرمه ای در آنها بیشتر استفاده شود تا آدرنالین شرکت کننده ها را بالا ببرد. در صورتی که اگر این اتاق فرار ها بیشتر معمایی باشد بهتر است تا نور کافی برای افراد حاضر در اتاق فرار مهیا شود و ظاهر اتاق نیز مرموزیت کافی را داشته باشد.

موسیقی متن مناسب نیز می تواند در برانگیختن احساسات مختلف شرکت کننده ها موثر باشد. یک اتاق فرار خوب باید مرموز، هیجان انگیز و خیره کننده ساخته شود. به طور کلی در طراحی اتاق فرار می بایست طراحان خود را به جای بازیکنان قرار دهند و تمام حس های مورد نیاز برای رسیدن به هدف بازی را در ایشان زنده کنند. در طراحی اتاق فرار تهرومز تلاش بر این بوده است تا با بهره گیری از پارامترهای روان شناسی، زبان بدن (language body)، مهندس معکوس و به طور کلی ایجاد همزاد پنداری در بین طراحان و بازیکنان، با بهره گیری از فناوری های نوین (برق، الکترونیک، مکانیک، مکاترونیک و ...) محیطی جذاب و دوست داشتنی فراهم آید.

اصول طراحی اتاق فرار

اصول طراحی اتاق فرار در آخرین مقالات ارائه شده در این باب مبنی بر آن است که طراح اتاق فرار زمانی کار خود را به درستی انجام داده است که بازیکنان همزمان هم طراحان بازی را تحسین کنند و هم به ایشان ناسزا بگویند؛ که در طراحی اتاق فرارهای تهرومز به این مورد توجه ویژه ای شده است، این امر بدان معناست که زمانیکه بازیکنان تلاش در حل معمایی می کنند و پس از دقت بسیار به پاسخ معما دست می یابند، پی می برند که می بایست خیلی پیش از این، جواب را می یافتند و جواب معما گویی درون جیب آنها بوده است و آنها از آن غافل بودند.

منبع:



نظر دهید