بزرگترین اتاق فرار در ایران

معماهای اتاق فرار

درون یک اتاق فرار در حالی که روایت ها و تم برای بازی فضا سازی میکنند، معماها هسته مرکزی بازی هستند. روند برخی معماها ی اتاق فرار ساده است، مثل نوشته ای که روی یکی از دیوار ها خراشیده شده، و برخی دیگر ممکن است برنامه ریزی گسترده کامپیوتری در بر داشته باشند یا شامل طرح های پیچیده تری شوند. برخی از اتاق فرار ها بسیار تخصصی و پیچیده اند که در حقیقت توسط مهندسین و برنامه نویسان شرکت دیزنی طراحی شده اند.

 

ساده یا پیچیده، معماها طراحی شده اند تا در زمینه های مختلفی با هم کار کنند. ممکن است یک سری معما باشد که با حل آن کل بازی حل شود، یا چندین سری معماهای مختلف، که هر کدام از آن ها شما را به سمت مرحله نهایی راهنمایی میکنند. نوع دیگری از روند معماها به گونه ای است که پاسخ هر کدام بخشی از پاسخ معمای نهایی اتاق فرار است و بسیار مرسوم تر است. همه این نوع ها و یا حتی ترکیبی از همه آن ها ممکن است در یک اتاق فرار استفاده شود.

 

وقتی بحث طراحی معما باشد تنها محدودیتی که وجود دارد محدودیت ذهن سازنده اتاق فرار و محدودیت تکنیک پیاده سازی معما است. معماهای ساده شامل به دنبال چیزی گشتن در اتاق فرار، همکاری تیمی، شمارش، رمز گشایی نماد ها، پیدا کردن اجزا مخفی شده در عکس، چیستان و شناسایی الگوهاست. گاهاً به مهارت ریاضی هم نیاز پیدا میکنید، پس اطمینان حاصل کنید دوستانی را با خود به اتاق فرار میبرید که در زمینه های ذکر شده قوی باشند!

 

اتاق فرار

 

معماها وقتی از نظر تکنولوژیکی پیچیده میشوند که شامل دستکاری فیزیکی اشیا میشوند و این دستکاری ها باعث وقوع اتفاقات جدید و یا پدیدار شدن معماهای جدید در اتاق فرار میشوند. بازیکن ها ممکن است یک اهرم را به جهت مشخصی حرکت دهند تا یک لامپ روشن شود، یا کتابی را بیرون بکشند که منجر به باز شدن درب مخفی ای در پشت کتابخانه شود. بعضی اتاق فرار ها حتی از امکاناتی استفاده میکنند که تنها در فیلم های هالیوودی دیده اید، مثل ماز های لیزری که برای محافظت از اشیا گران قیمت در موزه ها استفاده میشوند. درحالی که پوشش دهی این معماها مسئله مهمی برای ساخت یک اتاق فرار فوق العاده است، پیاده سازی هر کدام از آن ها کار زیادی میبرد: یک تکنسین ادعا میکندبرای طراحی یک اتاق فرار با پیچیدگی های خاص 5000 خط کد نوشته و هزاران متر سیم کشی کرده است.

 

اگر در حل یک معما گیر کرده اید، میتوانید کمک بگیرید. بیشتر اتاق فرار ها یک "گیم مستر" دارند که بر روی روند بازی و بازیکنان نظارت دارد و زمانی که افراد درون اتاق فرار نا امید و سرگردان میشوند آن ها را راهنمایی میکند. برخی اتاق فرارها حتی کارمندانی دارند که با شما وارد اتاق فرار میشوند و اگر لازم بود شما را راهنمایی میکنند. و در انتها اگر موفق به فرار از اتاق فرار نشدید ناراحت نباشید، متوسط جهانی موفقیت در این بازی تنها 41 درصد است.

 

منبع: Entertainment



نظر دهید