بزرگترین اتاق فرار در ایران

معرفی اتاق فرار

"شما یک ساعت زمان دارید تا سرنخ ها را پیدا کنید، معماها را حل کنید و کلیدی که این در را باز میکند بیابید! موفق باشید!"

اتاق فرار بازی حقیقی شده ای است که برپایه کار تیمی برنامه ریزی شده که بازیکنان باید با پیدا کردن سرنخ ها و حل کردن معماها در یک یا بعضاً چند اتاق به هدف مشخصی دست پیداکنند. (که معمولاً این هدف فرار از اتاق در مدت زمانی محدود است.)

 

اتاق فرار

 

بازی اتاق فرار با ملاقات بازیکنان و گیم مستر آغاز میشو که به صورت خلاصه برای آن ها توضیح میدهد در یک ساعت آینده چه اتفاقاتی می افتد و برخی قوانین بازی را برای آن ها شرح میدهد. اگر داستانی در جریان بازی باشد ممکن است به بازیکنان ویدیویی نشان داده شود و یا متنی برای خواندن داده شود. در بسته و قفل میشود و زمان به صورت شمارش معکوس آغاز میشود. 

بازیکنان ابتدا اتاق فرار را به صورت آزمون و خطایی جست و جو میکنند اما با گذشت زمان جست و جوی آن ها در اتاق فرار بیشتر به صورت تهاجمی میشود، و همه جا به دنبال سرنخ میگردند. معمولاً اعدا، نماد ها و عکس هایی روی دیوار هستند که راهنمایی مشخصی ندارند. مرحله اول بازی معمولاً جا به جایی وسایل و به طور کلی زیر و رو کردن اتاق فرار است. گروه های فعال و منسجم معمولاً هر چیزی را که پیدا میکنند بلند میگویند و یا اشیائی که ممکن است به هم مربوط باشند را به صورت مرتب کنار هم قرار میدهند.گاهاً با زیکنان یک معما پیدا میکنند که باید آن را حل کنند، برخی راهنمایی دارند و برخی ندارند.

 

حل یک معما ممکن است پاسخ رمز یک قفل را به شما دهد، شما را به سمت معمای دیگری راهنمایی کند، دری را باز کند، شما را به اتاق فرار دیگری راهنمایی کند و یا حتی نتیجه خاصی نداشته باشد و فقط برای تلف کردن وقت شما باشد. با گذشت زمان معماها پیچیده تر میشوند و همه آن ها به یک معمای نهایی منتهی میشوند که حل آن به شما کمک میکند از اتاق فرار خارج شوید. 

منبع: Entertainment



نظر دهید