بزرگترین اتاق فرار در ایران

طراحی، ساخت و راه اندازی اتاق فرار - Escape Room Design - Build an escape room

غرفة الهروب* این متن به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی نوشته شده است.

* This text is written in four languages: Persian, English, Arabic and Turkish.

* هذا النص مكتوب بأربع لغات: الفارسية والإنجليزية والعربية والتركية.

* Bu metin dört dilde yazılmıştır: Farsça, İngilizce, Arapça ve Türkçe.

طراحی و ساخت اتاق فرار:

طراحی و ساخت یک اتاق فرار کاری فراتر از یک فعالیت تجاری، اقتصادی، صنعتی، معماری و … است، در طراحی اتاق فرار می توان از هرآنچه به ذهن بشر خطور می کند بهره گرفت، برای داشتن یک اتاق فرار مطلوب می بایست ابتدا، داستانی مناسب با فضا و فضایی مناسب با داستان را در اختیار گرفت، پس از قلم فرسایی و نوشتن داستان بازی می بایست برای بازی سرنخ هایی طراحی نمود که همگی می بایست در راستای داستان بازی صورت گیرد، طراحی اتاق فرار بر روی کاغذ کار چندان آسانی نیست، ولی یقیناً تبدیل کردن سرنخ ها و تصورات طراح به مکانیزمی عملی داخل اتاق فرار کاریست طاقت فرسا، و حال آنکه پس از ساخت اتاق فرار با حضور تیم های پر شور و هیجان داخل فضای اتاق فرار، چالش های جدیدی پدید خواهد آمد که گاهاً غیرقابل پیش بینی است. شما می توانید با بهره گیری از تجربیات ما، از هزینه های مادی و زمانی مکرری که توسط اغلب طراحان اتاق فرار به دلیل کمبود تجربه پدید می آید جلوگیری کرده و اتاق فراری مطلوب و با کیفیت را در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار داشته باشید.

طراحی و ساخت اتاق فرار

برای بسیاری از مخاطبان اتاق فرار پیش می آید که پس از حضور در اولین اتاق فرار، و یا حداکثر در چند تجربه ی اول، پس از آنکه لذت حل معما را تجربه می کنند و گاهاً احساس می کنند که اگر در قسمتی از بازی معمایی خاص وجود داشت و یا آنکه معمای مشخصی به گونه ی دیگری بود بهتر بود! این ذهنیت ایجاد می شود که چرا من نه؟ چرا من نمی توانم یک اتاق فرار طراحی کنم؟

این افراد عموماً روزها، هفته ها و حتی ماه ها آنچه در اتاق فرار برایشان اتفاق افتاده است را در خاطراتشان مرور می کنند و برای خودشان اتاق فراری ایده آل در ذهنشان طراحی می کنند، حال آنکه اینگونه افراد علی رغم تجربیاتی که در قالب بازیکنان اتاق فرار داشته اند، تجربه ی چندانی در طراحی و اجرای اتاق فرار ندارند!

نکته ی اصلی در طراحی و اجرای اتاق فرارِ موفق، بهره گیری از انواع تخصص ها و تجربیات در زمینه های مرتبط با اتاق فرار می باشد، عموماً مجموعه های قوی در زمینه ی اتاق فرار، قدرت و تمرکزشان را بر روی جذب مشتری و تبلیغات معطوف می کنند، و فعالیت هایی نظیر طراحی، سناریو نویسی، ساخت و تولید انواع مکانیزم ها، انجام فعالیت های دکور، برنامه نویسی، الکترونیک، برق، مکانیک و … را به افرادی با تجربه که البته تجربه ی اجرا در اتاق فرار را دارند می سپارند، چراکه ممکن است اندک هزینه ای برای بهره گیری از تجربیات این افراد پرداخت نمایند، ولی دیگر نیازی نیست برای بهره گیری از چرخ مجدداً چرخ را طراحی کنند.

پویایی در طراحی و ساخت اتاق فرار:

در یکی از اتاق فرارهای ما وسیله ای دور از دسترس بازیکنان قرار داشت و ایشان می بایست برای رسیدن به آن وسیله، وسیله ای دیگر را می یافتند تا بتوانند از آن وسیله جهت برداشتن وسیله غیر قابل دسترس استفاده کنند، در موارد بسیاری دیده شد که بازیکنان پر شور و هیجان ابتکارهای فوق العاده ای جهت برداشتن وسیله مورد نظر انجام دادند. در یکی از این گروه ها، یکی از بازیکنان کفش های خود را در آورد، بندهای هر دو کفش را به یکدیگر گره زد، و با قلاب کردن کفش توانست وسیله ی مورد نظر را بردارد.

پدید آمدن مواردی اینچنینی اگرچه ناشی از نبوغ و استعداد بی حد و حصر و غیر قابل پیش بینی بازیکنان است، ولی ممکن است ریتم بازی را به گونه ای تغییر دهد که حتی بخش هایی از بازی جذابیتشان را از دست دهند. یا ممکن است به دلیل ظاهر نامفهوم وسیله و یا عدم درک مشابه بین طراحان اتاق فرار و بازیکنان وسیله ای بسیار مصرفی و مستهلک گردد که در گروه های تست اتاق فرار به این امر پی خواهیم برد، پس پویایی در طراحی و ساخت اتاق فرار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چراکه مخاطبان اتاق فرار آدم های آهنی و ماشین های هوشمند نیستند، مخاطبان اتاق فرار افرادی با سطح هوشی بسیار بالا و خلاقیتی غیر قابل وصف می باشند که نحوه ی تفکر و استنتاج مسائل در آنها با یکدیگر متفاوت است.

پویایی در طراحی و ساخت اتاق فرار بدان معناست که طراحی و ساخت اتاق فرار به هیچ عنوان امری ثابت و مطلق به شمار نمی رود، طراحی و ساخت هر اتاق فرار ممکن است هر روز دستخوش تغییراتی شود.

اتاق فرار پویا، اتاق فراریست که هیچ وقت گسترش و بهبود آن متوقف نمی شود و همواره میل به رشد و تعالی در آن موج می زند، گرچه اتاق فراری که طراحی و اجرا می شود در همان ابتدا حتی نظر گروه های تست اتاق فرار را هم به خود جلب می کند ولی مالکان اتاق فرار هیچگاه نباید دست از تعالی و بهبود اتاق فرار بکشند.

سازندگان موفق اتاق فرار

سازندگان موفق اتاق فرار:

سازندگان موفق اتاق فرار کسانی هستند که بتوانند بر اساس تجربه و مطالعه بسیار، از اتفاقات و پیامدهای آتی جلوگیری کنند و بتوانند با طراحی و ساخت صحیح تجهیزات از آسیب پذیری وسایل، بازیکنان، تغییر ریتم بازی و اسپویل معماهای اتاق فرار برای بازیکنان و … جلوگیری کنند، حال آنکه در این مسیر می توان اتاق هایی با چند ریتم داستانی به صورت رزرو در اختیار گرفت، اتاق فرارهایی که دارای چند ریتم داستانی متفاوت می باشند عموماً دارای چند سناریوی متفاوت هستند و تنها با ایجاد تغییراتی کوچک و سریع می توان ریتم بازی را به کل تغییر داد. در این حالت گیم مستر تنها با زدن چند دکمه می تواند معماهای اتاق را به کل دستخوش تغییر کند، در اینگونه اتاق فرارها می توانید بازیکنان را در دفعات متعدد ملاقات کنید و هر بار از وجود اتفاق های جدید و خارق العاده ایشان را متعجب و شگفت زده کنید.

طراحان موفق خودشان و ذهنشان را بارها و بارها در محیط بازی قرار می دهند و تمام روش هایی که ممکن است بازیکنان در آینده برای خراب کردن ریتم بازی به کار ببندند را در نظر می گیرند، چراکه خراب شدن ریتم بازی علی رغم کاهش هیجان بازی می تواند خسارات قابل توجهی را به محیط بازی و یا حتی به سایر بازیکنان وارد کند.

سازندگان موفق اتاق فرار

جایگاه روان شناسی در طراحی و ساخت اتاق فرار:

برای ساخت اتاق فرار می توان از تکنولوژی های بسیاری در حوزه مکانیک، الکترونیک، برق، دکور، معماری و … بهره گرفت، ولی نکته ای که گاهاً طراحان و سازندگان اتاق فرار از آن غافل می شوند توجه به مفاهیم روانشناسی می باشد، توجه به مفاهیم روان شناسی از تمام پارامترهای مؤثر در طراحی اتاق فرار مهمتر است.

کاربرد تکنولوژی در اتاق فرار

اگر از زیباترین تکنولوژی ها در فضایی زیبا با دکوری فوق العاده و شرایطی استثنایی استفاده شود ولی توجهی به مفاهیم روانشناسانه نگردد، ممکن است هیچ ذوق و اشتیاقی برای بازیکنان به دنبال نداشته باشد، اتاق فرار خوب اتاق فراریست که بتواند رفتار مخاطبان را پیش بینی کند و نسبت به رفتار آنها تدابیری را لحاظ کند. در بسیاری از اتاق فرارها که دارای ژانر وحشت می باشند، شخصی وارد اتاق می شود و بازیکنان را می ترساند و در برخی از بازی ها این شخص از ابتدای بازی در اتاق حضور دارد و در فواصل زمانی مشخص بازیکنان را می ترساند و هیجان بازی را کنترل می کند، حال آنکه به طور مثال اگر در زمان ورود به اتاق و یا در زمان ایجاد هیجان توسط دستیار گیم مستر که در اتاق حضور دارد نور اتاق کم شده و صداهای مهیجی بر فضا حکم فرما شود، این ایجاد هیجان برای بازیکنان چندین برابر می شود.

توجه به مفاهیم روانشناسی تنها مختص به بازی های ترسناک و یا وحشتناک نمی باشد، تک تک مراحل بازی می بایست از دیدگاه کارشناسان روانشناسی مورد بررسی و نیاز سنجی قرار گیرد، در برخی موارد در طراحی هایمان وسایل و یا نکاتی را آنقدر قابل دسترس و جلوی چشم قرار می دهیم که بازیکنان حتی گمان هم نمی کنند که دسترسی به این وسیله می تواند راهگشای چالشی باشد که در حال حاضر با آن روبرو هستند. و گاه می توانیم مفاهیم و یا سرنخ ها را در طراحی اتاق فرار آنقدر پیچیده و غیرقابل دسترس قرار دهیم که بازیکنان برای دستیابی به یک سرنخ ناچار باشند معماهای بسیاری را حل کرده و قفل های زیادی را از سر راه خود بردارند، یک کارشناس خبره روانشناسی می تواند این مفاهیم را شناسایی و تأثیر هریک را در مسیر طراحی مورد بررسی و آنالیز قرار داده و بهترین بازخوردها را از استقرار معماها، هیجان ها، موسیقی ها و سایر اِلِمان ها در طراحی و ساخت اتاق فرار لحاظ نماید.

تأثیر نورها و صداها، حرکت ها و تکان ها همگی می توانند از مفاهیمی باشند که توسط یک کارشناس خبره روانشناسی در اتاق فرار مورد آنالیز و بررسی قرار می گیرند و با توجه به نیازسنجی و هیجان مورد نیاز در زمان مناسب برای بازیکنان ایجاد می شوند. این امر بدیهیست که می توان بسیاری از پارامتر های ترس و هیجان را در اتاق فرار پس از گذر زمان بر اساس تجربه و بازخوردی که از مخاطبان دریافت می کنیم، شناسایی نماییم ولی این امر سبب می شود تا بازیکنان زیادی بازیمان را با کیفیت کمتری تجربه کرده باشند و پس از گذر زمان قابل توجهی کیفیت مطلوب حاصل شود، که بدیهیست این امر سبب اتلاف زمان و هزینه قابل توجهی می شود.

تمام طراحان و سازندگان اتاق فرار بر این باورند که زمانی کار ساخت اتاق فرار را به درستی انجام داده اند که بازیکنان در زمان بازی تواماً هم به آنها ناسزا بگویند و هم آنها را تحسین کنند، در اتاقی که بازیکنان صرفاً طراحان و سازندگان بازی را فقط تحسین کنند بدان معنی است که هیچ چیز غیر قابل پیش بینی ای مشاهده نکرده اند و تحسین آنها به این خاطر است که همه چیز به صورت منطقی انجام شده است، زمانیکه بازیکنان طراحان و سازندگان اتاق فرار را مورد فحش و ناسزای ناشی از هیجان قرار می دهند ممکن است این ناسزاها صرفاً به دلیل ایجاد هیجان شهربازی گونه ای بوده باشد که برایشان پدید آمده است، طراح و سازنده اتاق فرار زمانی کار خود را به درستی انجام داده است که ناسزا و تحسین را تواماً از بازیکنان بشنود.

اتاق فرار آموزشی:

استفاده از روش های آموزشی نوین همواره برای معلمان، مدیران و کارشناسان در سیستم های آموزشی حائز اهمیت بوده است، این امر برای همگان مبرهن است که آموزش از طریق بازی و تفریح بسیار تأثیرگذار تر از آموزش های خشک و رسمی است، بدیهی است که در آموزش های مفرح نباید انتظاری به سبک و سیاق آموزش های رسمی داشته باشیم ولی می توانیم انتظاری بسیار فرارتر داشته باشیم، آنچه به صورت بازی و تفریح به مخاطبین آموزش داده می شود بسیار ماندگار تر از آموزش های رسمی است.

اتاق فرار آموزشی

انواع اتاق فرار آموزشی:

آموزش ها و اتاق فرارهای آموزشی می توانند در دسته بندی های متعددی قرار گیرند، این نوع آموزش ها بر اساس نوع مخاطبان، سطح آموزش، ضرورت آموزش دسته بندی می شوند، به طور مثال در اتاق فراری که قرار است مفاهیم اولیه در بهداشت فردی را به کودکان آموزش دهیم، می توان ضرورتی برای استفاده از الکل جهت ضدعفونی کردن، ایجاد کرد، مضمون این معما می تواند به طور مثال به این شکل باشد که دستانتان را عاری از هرگونه آلودگی کرده و سپس کلید را فشار دهید، در این مورد کودک ملزم می شود تا مواد و امکاناتی که در محیط قرار داد را شناسایی و ماده ضدعفونی کننده دست و سطوح را شناسایی کند تا بتواند معمای مورد نظر را حل کند.

این آموزش ها می تواند مختص دانش آموزان از دوره های پیش از ورود به مدرسه تا دوره های دانشگاهی را شامل شود و همچنین این متود آموزشی می تواند مورد بهره برداری شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی نیز باشد، شرکت ها و سازمان ها می توانند پارامترهای مفید حیاتی همچون توجه به زمان، همکاری و توجه به نکات ریز را به پرسنل خود آموزش دهند.

اتاق فرار هوشمند:

اتاق فرار هوشمند اتاق فراریست که گیم مستر کمترین دخالت را در بازی داشته باشد و بازیکنان در یک دنیای واقعی و هوشمند فعالیت های خود را انجام دهند، در اینگونه اتاق ها عموماً بازیکنان پس از حل کردن هریک از معماهای بازی سوپرایز می شوند و به میزان قابل توجهی به وجد می آیند، چراکه در زمانی که انتظارش را ندارند، از وسیله ای که فکرش را نمی کنند، اتفاقی غیر قابل باور متبلور می شود.

عموماً در طراحی و ساخت اینگونه اتاق فرارها از انواع ترفندهای هوش مصنوعی، پردازش تصویر، الکترومکانیک و تکنولوژی های نوین بهره گیری شده است.

تیم طراحی و ساخت مجموعه ی تهرومز در تلاش است تا با ارائه راهنمایی، مشاوره و انتخاب بهترین راهکارها جهت طراحی و ساخت اتاق فرار در بخش های سناریو نویسی، طراحی معما، امتیازگذاری معماها، دکوراسیون، طراحی و ساخت مکانیزم ها، تهیه و توزیع انواع تجهیزات غیرقابل دسترس در ایران برای اتاق فرار، برنامه نویسی و … در سراسر جهان، سطح کیفیت اتاق های فرار را افزایش داده و گامی ارزشمند در جهت ارتقاع سطح لذت و هیجان ناشی از بازی اتاق فرار، برای عموم، در کنار شما فراهم آورد، در این راستا تیم تِهرومز فعالیت های خود را در دو قالب اعطای نمایندگی اتاق فرار و یا مشاوره در امور طراحی و ساخت اتاق فرارهای استاندارد به مشتاقان فعالیت در این عرصه ارائه می نماید؛ امید بر آن است تا بتوانیم به سرحد این امور در کنار شما عزیزان دست یابیم.

برای نیل به این هدف در تمام هفته مشتاق به شنیدن صدای گرم شما هستیم.

Escape Room Design - Build an escape room

Designing and building an escape room is a business beyond a commercial, economic, industrial, architectural and other activities. In designing an escape room, anything that comes to mind can be used. To have a good escape room, you must first have a story. Appropriate space and space suitable for the story, after writing and writing the story of the game should be designed for the game clues that should all be done in line with the story of the game, designing an escape room on paper is not so easy But it is certainly tedious to turn the designer's clues and ideas into a practical mechanism inside the escape room, and while building an escape room with exciting teams inside the escape room, new challenges will arise that are sometimes impossible. Is a prediction. Using our experience, you can avoid the frequent material and time costs incurred by most escape room designers due to lack of experience, and have the desired and quality escape room in the shortest possible time.

Design and construction of Escape Room

For many audiences, the escape room occurs after experiencing the first escape room, or at most the first few experiences, after experiencing the joy of solving a puzzle, and sometimes feeling that if in a particular part of the puzzle game It existed or it was better if there was a certain riddle in another way! It creates the mentality of why not me? Why can't I design an escape room?

These people usually recall for days, weeks and even months what happened to them in the escape room and design the ideal escape room in their minds, while such people, despite their experiences as room players. They have escaped, they do not have much experience in designing and executing the escape room!

The main point in designing and implementing a successful escape room is to use a variety of expertise and experience in areas related to the escape room, generally strong collections in the field of escape room, their power and focus on customer attraction and advertising And activities such as design, screenwriting, construction and production of various mechanisms, performing decor activities, programming, electronics, electricity, mechanics, etc. to experienced people who of course have the experience of running in the escape room They do, because they may pay a small fee to benefit from the experience of these people, but they no longer need to redesign the wheel to use the wheel.

Dynamics in the design and construction of the escape room:

In one of our escape rooms, there was a device out of reach of the players and they had to find another device to reach that device so that they could use that device to remove the inaccessible device. In many cases, it was seen that Excited players took tremendous initiatives to remove the device. In one of these groups, one of the players took off his shoes, tied the straps of both shoes together, and was able to remove the device by hooking the shoe.

The emergence of such cases, although due to the boundless and unpredictable genius and talent of the players, may change the rhythm of the game in such a way that even parts of the game lose their charm. Or it may be due to the incomprehensible appearance of the device or the lack of similar understanding between the designers of the escape room and the players of a very consumable device that we will find in the escape room test groups, so dynamism in designing and building the escape room is important. It has a special. Because the audience of the escape room is not iron people and smart cars, the audience of the escape room is people with a very high level of intelligence and indescribable creativity in which the way of thinking and inferring things is different from each other.

Dynamics in the design and construction of the escape room means that the design and construction of the escape room is by no means a fixed and absolute thing, the design and construction of each escape room may change every day.

A dynamic escape room is an escape room that never stops expanding and improving, and there is always a desire to grow and excel in it, although the escape room that is designed and implemented is even the opinion of the escape room test teams from the beginning. It attracts, but the owners of the escape room should never give up on the excellence and improvement of the escape room.

Dynamics in the design and construction of the escape room

Successful escape room builders:

Successful escape room builders are those who can, based on a lot of experience and study, prevent future events and consequences and can prevent the vulnerability of equipment, players, changing the rhythm of the game and spoiling escape puzzles for players and by designing and building equipment correctly. While in this route, rooms with several story rhythms can be booked, escape rooms that have several different story rhythms generally have several different scenarios, and only by making small and quick changes can the game rhythm be changed. Changed to the whole. In this case, the game master can completely change the puzzles of the room with just a few buttons, in such escape rooms, you can meet the players many times and surprise them every time there are new and extraordinary events. Hit.

Successful designers put themselves and their minds in the game environment over and over again and consider all the methods that players may use in the future to disrupt the rhythm of the game, because breaking the rhythm of the game despite reducing the excitement of the game It can cause significant damage to the game environment or even to other players.

Successful escape room builders

The Role of psychology in the design and construction of the escape room:

Many technologies in the field of mechanics, electronics, electricity, decor, architecture, etc. can be used to build an escape room, but the point that the designers and builders of the escape room sometimes neglect is to pay attention to the concepts of psychology. Psychological concepts are more important than all the effective parameters in the design of the escape room.

Application of technology in the escape room

If the most beautiful technologies are used in a beautiful space with wonderful decor and exceptional conditions but no attention is paid to psychological concepts, there may be no taste for the players, a good escape room is an escape room that can predict the behavior of the audience. And take precautions against their behavior. In many escape rooms, which have a horror genre, someone enters the room and scares the players. In some games, this person is present in the room from the beginning of the game and scares the players at certain intervals and scares the excitement of the game. For example, if when entering the room or when creating excitement by the gamemaster assistant who is in the room, the room light is dimmed and exciting noises rule the space, this excitement for the players is multiplied. Becomes.

Attention to the concepts of psychology is not limited to scary or terrifying games, each stage of the game should be examined and assessed from the perspective of psychologists, in some cases in our designs, tools or tips are so accessible and preventable. We note that players do not even think that access to this device can solve the challenge they are currently facing. And sometimes we can make concepts or clues in the design of the escape room so complex and inaccessible that players have to solve many riddles and remove many locks to get a clue, a psychologist It can identify these concepts and examine and analyze the impact of each in the design path and incorporate the best feedback from the deployment of puzzles, excitement, music and other elements in the design and construction of the escape room.

The effect of lights and sounds, movements and shocks can all be concepts that are analyzed and examined by an expert psychologist in the escape room and are created at the right time for the players according to the needs assessment and excitement required. Obviously, many of the parameters of fear and excitement in the escape room can be identified over time based on the experience and feedback we receive from the audience, but this causes many players to experience our game with less quality. And after a considerable amount of time, the desired quality is achieved, which obviously leads to a significant waste of time and money.

All escape room designers and builders believe that they did the right thing in building the escape room when players both insulted and admired them during the game, in a room where players only praised the game's designers and creators. To admire means that they have not seen anything unpredictable, and to admire them is because everything is done rationally, when players insult the designers and builders of the escape room out of excitement. It may be that the insults were simply due to the excitement of the amusement park, the designer and builder of the escape room did their job properly when they heard the insults and admiration from the players.

Smart escape room:

Smart Escape Room is an escape room in which the game master has the least involvement in the game and the players perform their activities in a real and smart world. In such rooms, players are usually surprised after solving each of the puzzles in the game. They are remarkably excited, because when they do not expect it, an unbelievable event crystallizes from a device they do not think about.

Generally, in designing and constructing such escape rooms, various tricks of artificial intelligence, image processing, electromechanics and new technologies have been used.

The design and construction team of Tehrooms is trying to provide guidance, advice and selection of the best solutions for designing and building an escape room in the areas of script writing, puzzle design, scoring puzzles, decoration, design and construction of mechanisms, preparation and distribution of types Inaccessible equipment in Iran for escape rooms, programming and around the world, increase the quality level of escape rooms and provide a valuable step to increase the level of pleasure and excitement caused by escape room games, for the public, by your side, In this regard, Tehrooms team presents its activities in two forms: granting escape room representation or consulting in designing and constructing standard escape rooms to those who are interested in working in this field; We hope to reach the border of these matters with you dear ones.

We look forward to hearing from you every day of the week at +989122789632.

تصميم وبناء غرفة الهروب

يعد تصميم وبناء غرفة الهروب عملاً يتجاوز الأنشطة التجارية والاقتصادية والصناعية والمعمارية وغيرها. عند تصميم غرفة الهروب ، يمكن استخدام أي شيء يتبادر إلى الذهن. للحصول على غرفة هروب جيدة ، يجب أن يكون لديك قصة أولاً. مساحة ومساحة مناسبة للقصة ، بعد كتابة وكتابة قصة اللعبة يجب أن تكون مصممة لأفكار اللعبة التي يجب أن تتم جميعها بما يتماشى مع قصة اللعبة ، تصميم غرفة الهروب على الورق ليس بهذه السهولة ولكن من المؤكد أنه من الممل تحويل أدلة المصمم وأفكاره إلى آلية عملية داخل غرفة الهروب ، وأثناء بناء غرفة هروب مع فرق مثيرة داخل غرفة الهروب ، ستظهر تحديات جديدة تكون أحيانًا مستحيلة. هو توقع. باستخدام خبرتنا ، يمكنك تجنب تكاليف المواد والوقت المتكررة التي يتكبدها معظم مصممي غرف الهروب بسبب قلة الخبرة ، والحصول على غرفة الهروب المرغوبة والجودة في أقصر وقت ممكن.

بالنسبة للعديد من الجماهير ، تحدث غرفة الهروب بعد تجربة غرفة الهروب الأولى ، أو على الأكثر التجارب القليلة الأولى ، بعد تجربة متعة حل اللغز ، وأحيانًا الشعور بأنه إذا كان في جزء معين من لعبة الألغاز كان موجودًا أو كان موجودًا. أفضل لو كان هناك لغز معين بطريقة أخرى! يخلق عقلية لماذا لا أنا؟ لماذا لا يمكنني تصميم غرفة هروب؟

عادة ما يتذكر هؤلاء الأشخاص لأيام وأسابيع وحتى شهور ما حدث لهم في غرفة الهروب ويصممون غرفة الهروب المثالية في أذهانهم ، بينما هؤلاء الأشخاص ، على الرغم من تجاربهم كلاعبين في الغرفة. لقد هربوا ، وليس لديهم خبرة كبيرة في تصميم وتنفيذ غرفة الهروب!

تتمثل النقطة الرئيسية في تصميم وتنفيذ غرفة الهروب الناجحة في استخدام مجموعة متنوعة من الخبرات والتجارب في المجالات المتعلقة بغرفة الهروب ، ومجموعات قوية بشكل عام في مجال غرفة الهروب ، وقوتها وتركيزها على جذب العملاء والإعلان والأنشطة مثل مثل التصميم ، وكتابة السيناريو ، والبناء ، وإنتاج آليات مختلفة ، وتنفيذ أنشطة الديكور ، والبرمجة ، والإلكترونيات ، والكهرباء ، والميكانيكا ، وما إلى ذلك للأشخاص ذوي الخبرة الذين لديهم بالطبع خبرة في الجري في غرفة الهروب ، لأنهم قد يدفعون مبلغًا صغيرًا. رسوم للاستفادة من خبرة هؤلاء الأشخاص ، لكنهم لم يعودوا بحاجة إلى إعادة تصميم العجلة لاستخدام العجلة.

ديناميات تصميم وبناء غرفة الهروب:

في إحدى غرف الهروب لدينا ، كان هناك جهاز بعيد عن متناول اللاعبين وكان عليهم العثور على جهاز آخر للوصول إلى هذا الجهاز حتى يتمكنوا من استخدام هذا الجهاز لإزالة الجهاز الذي يتعذر الوصول إليه. في كثير من الحالات ، لوحظ أن اللاعبين المتحمسين اتخذوا مبادرات هائلة لإزالة الجهاز. في إحدى هذه المجموعات ، خلع أحد اللاعبين حذائه ، وربط أحزمة الحذاء معًا ، وتمكن من إزالة الجهاز عن طريق ربط الحذاء.

قد يؤدي ظهور مثل هذه الحالات ، على الرغم من عبقرية اللاعبين وموهبتهم اللامحدودة وغير المتوقعة ، إلى تغيير إيقاع اللعبة بحيث تفقد أجزاء من اللعبة سحرها. أو قد يكون ذلك بسبب المظهر غير المفهوم للجهاز أو عدم وجود تفاهم مشابه بين مصممي غرفة الهروب واللاعبين بجهاز استهلاكي للغاية سنجده في مجموعات اختبار غرفة الهروب ، لذلك ديناميكية في التصميم والبناء غرفة الهروب مهمة. لها خاص. لأن جمهور غرفة الهروب ليس أشخاصًا حديديين وسيارات ذكية ، فإن جمهور غرفة الهروب هم أشخاص يتمتعون بمستوى عالٍ جدًا من الذكاء والإبداع الذي لا يوصف حيث تختلف طريقة التفكير واستنتاج الأشياء عن بعضها البعض.

تعني الديناميكيات في تصميم وبناء غرفة الهروب أن تصميم وبناء غرفة الهروب ليس بأي حال من الأحوال شيئًا ثابتًا ومطلقًا ، وقد يتغير تصميم وبناء كل غرفة هروب كل يوم.

غرفة الهروب الديناميكية هي غرفة هروب لا تتوقف أبدًا عن التوسع والتحسين ، وهناك دائمًا رغبة في النمو والتفوق فيها ، على الرغم من أن غرفة الهروب التي تم تصميمها وتنفيذها هي حتى رأي فرق اختبار غرفة الهروب من البداية . إنه يجذب ، لكن يجب على أصحاب غرفة الهروب ألا يتخلوا عن التميز وتحسين غرفة الهروب.

ديناميات في تصميم وبناء غرفة الهروب

 

بناة غرفة الهروب الناجحين:

بناة غرف الهروب الناجحة هم أولئك الذين يستطيعون ، بناءً على الكثير من الخبرة والدراسة ، منع الأحداث والعواقب المستقبلية ويمكنهم منع ضعف المعدات واللاعبين وتغيير إيقاع اللعبة وإفساد ألغاز الهروب للاعبين ومن خلال التصميم والبناء المعدات بشكل صحيح. أثناء وجودك في هذا الطريق ، يمكن حجز غرف ذات إيقاعات متعددة للقصص ، وغرف الهروب التي تحتوي على العديد من إيقاعات القصة المختلفة تحتوي عمومًا على عدة سيناريوهات مختلفة ، وفقط من خلال إجراء تغييرات صغيرة وسريعة يمكن تغيير إيقاع اللعبة. تغيرت إلى الكل. في هذه الحالة ، يمكن لسيد اللعبة تغيير ألغاز الغرفة تمامًا ببضعة أزرار فقط ، في غرف الهروب هذه ، يمكنك مقابلة اللاعبين عدة مرات ومفاجأتهم في كل مرة توجد فيها أحداث جديدة وغير عادية. نجاح.

يضع المصممون الناجحون أنفسهم وعقولهم في بيئة اللعبة مرارًا وتكرارًا ويفكرون في جميع الأساليب التي قد يستخدمها اللاعبون في المستقبل لتعطيل إيقاع اللعبة ، لأن كسر إيقاع اللعبة على الرغم من تقليل إثارة اللعبة. يمكن أن يتسبب في ضرر كبير لبيئة اللعبة أو حتى للاعبين الآخرين.

بناة غرفة الهروب الناجحة

دور علم النفس في تصميم وبناء غرفة الهروب:

يمكن استخدام العديد من التقنيات في مجال الميكانيكا ، والإلكترونيات ، والكهرباء ، والديكور ، والهندسة المعمارية ، وما إلى ذلك لبناء غرفة هروب ، ولكن النقطة التي يهملها المصممون والبناة في غرفة الهروب في بعض الأحيان هو الانتباه إلى مفاهيم علم النفس . تعتبر المفاهيم النفسية أكثر أهمية من جميع المعلمات الفعالة في تصميم غرفة الهروب.

تطبيق التكنولوجيا في غرفة الهروب

إذا تم استخدام أجمل التقنيات في مساحة جميلة ذات ديكور رائع وظروف استثنائية ولكن لم يتم الاهتمام بالمفاهيم النفسية ، فقد لا يكون هناك ذوق للاعبين ، غرفة الهروب الجيدة هي غرفة الهروب التي يمكن أن تتنبأ بسلوك اللاعب. الجمهور. واتخاذ الاحتياطات ضد سلوكهم. في العديد من غرف الهروب ، التي تحتوي على نوع من الرعب ، يدخل شخص ما إلى الغرفة ويخيف اللاعبين. في بعض الألعاب ، يكون هذا الشخص حاضرًا في الغرفة منذ بداية اللعبة ويخيف اللاعبين في فترات معينة ويخيف إثارة اللعبة. على سبيل المثال ، إذا كان عند دخول الغرفة أو عند خلق الإثارة من قبل مساعد اللعبة الرئيسي الموجود في الغرفة ، فإن ضوء الغرفة خافت وضوضاء مثيرة تهيمن على الفضاء ، تتضاعف هذه الإثارة للاعبين. يصبح.

لا يقتصر الاهتمام بمفاهيم علم النفس على الألعاب المخيفة أو المرعبة ، بل يجب فحص وتقييم كل مرحلة من مراحل اللعبة من منظور علماء النفس ، وفي بعض الحالات في تصميماتنا وأدواتنا ونصائحنا يمكن الوصول إليها بسهولة ويمكن الوقاية منها. نلاحظ أن اللاعبين لا يعتقدون حتى أن الوصول إلى هذا الجهاز يمكن أن يحل التحدي الذي يواجهونه حاليًا. وأحيانًا يمكننا أن نجعل المفاهيم أو القرائن في تصميم غرفة الهروب معقدة للغاية ولا يمكن الوصول إليها بحيث يتعين على اللاعبين حل العديد من الألغاز وإزالة العديد من الأقفال للحصول على فكرة ، عالم نفس يمكنه تحديد هذه المفاهيم وفحص وتحليل تأثير كل منها في مسار التصميم ودمج أفضل الملاحظات من نشر الألغاز والإثارة والموسيقى والعناصر الأخرى في تصميم وبناء غرفة الهروب.

يمكن أن يكون تأثير الأضواء والأصوات والحركات والصدمات مفاهيم يتم تحليلها وفحصها من قبل أخصائي نفسي خبير في غرفة الهروب ويتم إنشاؤها في الوقت المناسب للاعبين وفقًا لتقييم الاحتياجات والإثارة المطلوبة. من الواضح أن العديد من معايير الخوف والإثارة في غرفة الهروب يمكن تحديدها بمرور الوقت بناءً على الخبرة والتعليقات التي نتلقاها من الجمهور ، ولكن هذا يتسبب في تجربة العديد من اللاعبين للعبتنا بجودة أقل. وبعد فترة طويلة من الوقت ، تتحقق الجودة المطلوبة ، مما يؤدي بوضوح إلى إهدار كبير للوقت والمال.

يعتقد جميع مصممي وبناة غرف الهروب أنهم فعلوا الشيء الصحيح في بناء غرفة الهروب عندما أهانهم اللاعبون واعجبوا بهم أثناء اللعبة ، في غرفة أثنى فيها اللاعبون فقط على مصممي اللعبة ومنشئيها. إن الإعجاب يعني أنهم لم يروا أي شيء غير متوقع ، والإعجاب بهم لأن كل شيء يتم بشكل عقلاني ، عندما يهين اللاعبون المصممين والبناة في غرفة الهروب بدافع الإثارة. قد تكون الإهانات ناتجة ببساطة عن إثارة مدينة الملاهي ، وقد قام المصمم وباني غرفة الهروب بعملهم بشكل صحيح عندما سمعوا الإهانات والإعجاب من اللاعبين.

 

غرفة الهروب الذكية:

غرفة الهروب الذكية هي غرفة هروب يكون فيها سيد اللعبة أقل مشاركة في اللعبة ويؤدي اللاعبون أنشطتهم في عالم حقيقي وذكي. في مثل هذه الغرف ، عادة ما يفاجأ اللاعبون بعد حل كل الألغاز في اللعبة. إنهم متحمسون بشكل ملحوظ ، لأنه عندما لا يتوقعون ذلك ، يتبلور حدث لا يصدق من جهاز لا يفكرون فيه.

بشكل عام ، في تصميم وبناء غرف الهروب هذه ، تم استخدام حيل مختلفة من الذكاء الاصطناعي ومعالجة الصور والميكانيكا الإلكترونية والتقنيات الجديدة.

يحاول فريق التصميم والبناء في تِهرومْز تقديم التوجيه والمشورة واختيار أفضل الحلول لتصميم وبناء غرفة الهروب في مجالات كتابة السيناريو وتصميم الألغاز وألغاز التسجيل والديكور والتصميم وبناء الآليات والتحضير و توزيع أنواع المعدات التي يتعذر الوصول إليها في إيران لغرف الهروب والبرمجة وحول العالم ، قم بزيادة مستوى جودة غرف الهروب وتوفير خطوة قيمة لزيادة مستوى المتعة والإثارة التي تسببها ألعاب غرفة الهروب للجمهور من جانبك ، في هذا الصدد ، يقدم فريق تِهرومْز أنشطته في شكلين: منح تمثيل غرفة الهروب أو الاستشارات في تصميم وبناء غرف هروب قياسية لأولئك الذين يرغبون في العمل في هذا المجال ؛ نتمنى أن نصل إلى حدود هذه الأمور معكم أيها الأحباء.

نتطلع إلى تلقي رد منك كل يوم من أيام الأسبوع على الرقم: +989122789632

منبع:



نظر دهید