بزرگترین اتاق فرار در ایران

صنعت سرگرمی امروزه

اتاق های فرار که در دسته بازی و سرگرمی قرار می گیرند، چالشی را برای کسانی که اتاق های فرار را برنامه ریزی می کنند و به آن به دید تجارت نگاه می کنند، به وجود آورده است. اتاق های فرار جزء اولین بازی های  شرکت های تجاری نیستند که در کنار معماهای فیزیکی ساخته شده اند.

تعداد کمی از تجارت های پیشگام برای اتاق فرار مانند Entros - رستورانی تاسیس شده در سیاتل در سال 1993 که هم اکنون فعالیتی ندارد- در هنگام سرو غذا، بازی های پر رمز و راز یا معماهای  فیزیکی ای را در رستوران برای مشتریان خود مطرح می کرده است.

گروه 5Wits یک گروه دارای حق امتیاز در ایالات آمریکا است که اولین بار در سال 2003 شروع به کار کرده اند  که به صورت گروهی کار می کنند و برای حل کردن معماهای فیزیکی در جاهای خاص محیط زیست مانند غواصی در زمان مشخص و تعیین شده ی اتاق فرار تلاش کرده اند.

 

اتاق فرار

 

مگی کوئست، عضو ویژه گروه دارای حق امتیاز  The Great Wolf Lodge، کار خود را در سال 2006 جایی که بازیکنان برای یافتن مواردی که توسط یک کتاب معمایی و یک گرز الکترومغناطیسی طراحی شده بود رفته بودند، شروع کرد.

بسیاری از اتاق های فرار به طور مستقل از اتاق های دیگر آغاز شده و سازندگان به جای آن، از یک ژانر و تجربیات مختلف بازی الهام گرفته اند. بسیار حائز اهمیت است که تشخیص بدهیم و بدانیم که تنها یک اتاق فرار(اسکیپ روم) پدیده بازی اتاق فرار ها را آغاز نکرده است بلکه از انواع ژانرهای بازی الهام گرفته شده است. بازی هایی مانند بازی آنلاین و زنده، بازی نقش ها، بازی های ماجراجویی، معماها و چیستان، تئاتر تعاملی و خانه های خالی از سکنه که باعث ایجاد جرقه در سر کسی برای ایجاد اتاق فرار شده است.
           

 

منبع: Entertainment



نظر دهید