بزرگترین اتاق فرار در ایران

تم ها و روایت های اتاق فرار

برای واقعی تر شدن تجربه هر کس، اتاق های فرار عموماً تم خاصی دارند و یا داستانی را روایت میکنند. اگه به اتاق فرار به چشم یک کتاب نگاه کنید، تم مثل تنظیماتی است که داستان را در زمان و مکان درست خود قرار میدهد. روایت هم مثل یک طرح کلی داستان اصلی را هدایت میکند، به عنوان مثال توضیحی است برای این سوال که: چرا دارید معماها را حل میکنید؟! 

در هر اتاق فراری نحوه چیدمان آن اتاق تم را مشخص میکند، در حالی که روایت، داستانی از پیش تعیین شده است که قبل از ورود بازیکنان به اتاق فرار برای آن ها مطرح میشود. هر چند همه اتاق فرار ها تم و روایت ندارند اما وجود این عناصر به به بازیکنان کمک میکند احساس کنند بیشتر در عمق ماجرا هستند. 

 

تهرومز

 

وقتی به طراحی تم میرسد اتاق فرار ها میتوانند بسیار خلاق باشند. هرچند بیشتر تم ها از زمان و مکانی حدود سیصد سال گذشته اقتباس میشوند. گاه داستان ها ایده ای همچون "فرار از دفتر کار" دارند که تم بسیار به روزی دارد و گاه تم اتاق فرار به قلعه یا زندانی در قرن های گذشته برمیگردد. حتی برخی تم وحشت را برای اتاق فرار انتخاب میکنند که با عناصر خاص به یک خانه تسخیر شده شبیه میشود و یا با یک زامبی در اتاق فرار محبوس میشوید و باید بدون لمس کردن زامبی معماها را حل کرده و از اتاق فرار خارج شوید، اما هر پنج دقیقه زامبی یک قدم به شما نزدیکتر میشود! 

تم های دیگر نیز شامل تم فانتزی، علمی و آزمایشگاهی، آینده و ارتشی میشوند. 

 

 

منبع: Entertainment



نظر دهید