بزرگترین اتاق فرار در ایران

اسکیپ روم (Escape Room)

ایده Escape room (اسکیپ روم) یا همان اتاق فرار نخستین بار از ذهن خلاق یک ژاپنی برخواست و این بازی شگفت انگیز به جهانیان معرفی شد، در تولد و ظهور این بازی نکته بسیار جالب آن است که عموماً بازی های موجود در دنیای مجازی (اعم از کامپیوتر، تبلت، گوشی موبایل و سایر کنسول های بازی) الهام گرفته از بازی ها و اتفاقات در دنیای واقعی و یا داستانها می باشند؛ ولی در طراحی و ایجاد اسکیپ روم یا همان اتاق فرار اتفاق به نوعی وارونه رقم خورده است، چراکه ابتدا به ساکن یک بازی اسکیپ روم در دنیای مجازی طراحی شد و پس از اجرای آن، ژاپنی ها که در دنیای خلاقیت همواره پیش قدم هستند این بازی کامپیوتری را در دنیای واقعی مجدداً پیاده سازی کردند؛ این بازی امروزه به یکی از هوشمندانه ترین و جذابترین سرگرمی های جهان بدل شده است. علاوه بر تجربه هیجان و لذت، این اتاق ها جایی هستند که ذهن شما فعال شده و به چالش کشیده می شود، از نکات بسیار مهم و قابل توجه در اتاق های فرار می توان به جدا شدن از دغدغه ها و فکر و خیال های موجود در زندگی روزمره حتی برای زمانی کوتاه اشاره کرد، نکته حائز اهمیت دیگر آن است که اسکیپ روم (اتاق فرار) محلی است برای رهایی از دنیای مجازی و همکاری با دوستان و خانواده جهت نیل به یک هدف مشترک که رهایی از مخمصه است. از طرفی دیگر همکاری و همفکری با دوستانتان برای کشف رازها بسیار مسرت بخش و جذاب خواهد بود. موضوع این اتاق ها می تواند جنایی، گنج یابی، ترسناک و یا با هر ژانر دیگری باشد. هم بازی کنید هم استعدادها و توانایی های خود را کشف کنید. Escape room مقصدی رویایی برای افرادی است که ماجراجو هستند و به دنبال دست یافتن پاسخ معماها می باشند. اتاق های فرار هریک دارای سناریوئی منحصر به فرد و مختص به خود می باشد، در این راستا دکور خلاقانه و پخش صداهای منحصر به بازی توانایی و ذکاوت خاصی را می طلبد که  تیم ما در این زمینه تخصص بالایی دارد، از این رو پیشنهاد می کنیم برای اولین بار تجربه ی این بازی دلچسب را در کنار عزیزانتان در مجموعه تهرومز داشته باشید، تا شما نیز به جمع طرفداران اسکیپ روم مبدل شوید. لازم به ذکر است که تمام معماهای اتاق فرار تهرومز تنها با دقت، ریزبینی و همکاری بین شما و سایر دوستانتان اتفاق می افتد و در صورتیکه با دوستانتان کدورتی دارید، بهتر است کدورتتان را کنار بگذارید و برای نجاتتان تلاش کنید.

 

اتاق فرار

به فکر این هستید که یک تفریح شگفت انگیز را تجربه کنید که تا مدت ها در خاطره شما باقی بماند. کمی ترس، کمی هیجان و لذت کشف کردن رازی بزرگ، تجربه ای است فراموش نشدنی که در یک اتاق فرار در کنار دوستان خود تجربه خواهید کرد. اتاق فرار اتاقی است که در قالب یک گروه وارد آن می شوید و با همکاری و همفکری یکدیگر سرنخ ها را پیدا کرده، کنار هم قرار می دهید و راهی برای نجات خود پیدا می کنید. سناریو قوی اتاق فرار می تواند سلول های خاکستری مغز شما را فعال کرده و جذابیت هیجان ایجاد شده در آن آدرنالین بالایی در خون شما ترشح خواهد کرد. برای پیدا کردن جواب معماهای عجیب اتاق زمانی محدود دارید. درست در لحظه آخر که پی به همه چیز ببرید و درب نهایی بر شما گشوده شود لذت کشف کردن شما را شگفت زده خواهد کرد.

هدف اتاق فرار

اتاق فرار یا اسکیپ روم (Escape Room) با هدف افزایش کارگروهی، لذت گروهی و ایجاد همبستگی و حس همکاری در بین گروه ها به وجود آمده است، در این بازی که همه چیز در آن به صورتی حقیقی و نزدیک به واقعیت طراحی می شود، تلاش می شود تا هیچ چیز غیر واقعی در محیط بازی قرار نداشته باشد. مثلاً در طراحی های بسیار حرفه ای اتاق فرارها که در سراسر دنیا صورت گرفته است، تمام اِلمان های حقیقی در فضای بازی گنجانده می شود، به طور مثال در طراحی یک اتاق فرار با موضوع فرار از زندان سلول ها، بندها، محل استقرار مأمورین، پنجره ها، ظروف غذا و به طور کلی همه ی چیزهایی که در یک زندان واقعی قرار دارد، در طراحی اتاق فراری با موضوع فرار از زندان لحاظ می شود.

بازیکنان بنا به شرایط و قوانین بازی در محیط بازی حضور می یابند و با توجه به همین قوانین در زمانی محدود و با تعداد راهنمایی های محدود سعی به حل معماها می نمایند.

عموماً در طراحی اتاق فرار مهمترین نکته توجه به سیر داستانی اتاق می باشد، در اینگونه بازی ها ضمن توجه به موضوع بازی که در واقع دلیل اصلی حضور آنها در این فضا می باشد؛ بازیکنان تلاش می کنند خودشان و سایر همگروهی هایشان را از اتاق فراری دهند.

داستان های رایج در اتاق های فرار:

به طور قطع نمی توان هیچ حصاری برای داستان های اتاق فرار قائل شد، داستان های فرار از اتاق می تواند به گستردگی داستان های زندگی تک تک ما در سراسر کره زمین باشد، با این حال همواره تلاش بر آن بوده است تا داستان هایی جذاب و پر محتوا برای اتاق فرار در نظر گرفته شود. بسیار پیش آمده است که طراحان اتاق فرار با بهره گیری از اِلمان های تاریخی، مذهبی، قومی و قبیله ای، آداب و رسوم و حتی از فیلم های سینمایی الهام گرفته و دست به طراحی یک اتاق فرار حرفه ای بزنند، از این دست موضوعات می توان به: اتاق فرار از زندان، اتاق فرار هراس، اتاق فرار حیله گر، اتاق فرار سیاستمدار متفکر، اتاق فرار سرقت بی نقص، اتاق فرار تاریخ خون آشام ها، اتاق فرار کارخانه متروکه، اتاق فرار دزد غارتگر گالری آثار هنری، اتاق فرار زندان مرگ و اسرار آن، اتاق فرار نجات، اتاق فرار بهشت و جهنم، اتاق فرار سرزمین عجایب، اتاق فرار جنگل سافاری، اتاق فرار در جستجوی گنج، اتاق فرار هتل، اتاق فرار ۱۳، اتاق فرار بازگشت مومیایی، اتاق فرار قیام فرعون باستان، و بسیاری از موضوعات دیگر در قالب اتاق فرار اشاره نمود.



نظر دهید