بزرگترین اتاق فرار در ایران

بهترين راه برای حل معماهاي اتاق فرار

هيچ راه حل قطعي، كليدي و كاملي براي حل معماهاي اتاق فرار وجود ندارد، چراكه در هر اتاق فرار طراحان آن كوشيده اند مفاهيم و سرنخ هايي را از ديدگان شما مخفي كنند و يا آنكه حتي برخي سرنخ ها را دقيقاً روبروي چشمان شما قرار دهند به گونه اي كه شما نتوانيد آن را ببينيد، و یا حتی ببینید و به اهمیت آن پی نبرید، هر طراح اتاق فرار با توجه به سطح توانایی، دانش و خلاقیت خود اتاق فرار را طراحی می کند، پس قانون کاملی که بر تمام ذوق و هنر طراحان اتاق فرار احاطه داشته باشد، وجود ندارد.

بهترين راه برای حل معماهاي اتاق فرار

در اين نوشتار تلاش بر آن است تا مؤثرترين راهكارها براي موفقيت در اتاق فرار به شما معرفي گردد.

١- حفظ آرامش و جستجوي سرنخ ها بدون اضطراب و استرس:

شما بايد اطمينان داشته باشيد كه اتاق فراري كه در آن حضور يافته ايد بارها و بارها مورد استفاده افراد و گروه هاي ديگر قرار گرفته است، همچنین اگر شما اولین مشتری آن اتاق فرار هم باشید پیش از شما گروه های تست زمانبندی حل معماها را بررسی کرده اند و در نهایت زمانبندي مناسب براي حل هر معما شناسايي شده است. پس شما نيز زمان كافي براي حل هر معما را در اختيار داريد، پس عجله نكنيد و با دقت همه جا را بگرديد.

٢- تيم سازي مناسب در حل معماهای اتاق فرار:

در تيم هاي اتاق فرار استعدادها و بينش هاي متفاوتي وجود دارد، عموماً خانم ها و آقايان مسائل متفاوتي را نسبت به يكديگر متوجه ميشوند، چراكه خانم ها موارد ريزتر را متوجه شده حال آنكه آقايان مسائل كلي تر را، تشخيص مي دهند، پس پيشنهاد ميشود هميشه در تيم هايي كه در اتاق فرار حضور مي يابند حتماً در گروه هاي مختلط خانم ها و آقايان تيم سازي كنند، در رويارويي با هر مسأله مي بايست ساير افراد گروه در رابطه با آن مسأله اظهار نظر كنند و مدير بازي كه عموماً فردي با تجربه تر است بهترين پيشنهاد را انتخاب كند.

٣- نظم و انضباط در اتاق فرار:

در ابتداي ورود به اتاق فرار هر وسيله اي در جاي خود قرار گفته است و نظمي كلي بر تمام وسایل اتاق حاکم است، پس از گذشت نيمي از زمان بازي عمدتاً ديگر هيچ چيز در جاي خود نيست. اين آشفتگي سبب مي شود بازیکنان در تردد، يافتن سرنخ هاي جديد، سرعت عمل، دقت و تمركز دچار چالش بسيار بزرگي شوند. پس يكي از مهمترين راه ها در حل معماي اتاق فرار رعايت نظم مي باشد.

٤- مدیریت زمان:

گاهاً برخی از معماها و سرنخ ها سبب می شود که فرد و یا افرادی از گروه در اتاق فرار دچار سردرگمی و عدم یافتن پاسخ مناسب شوند، در این زمان می بایست معما و سرنخ را در اختیار سایر افراد گروه قرار داد تا شاید آنها بتوانند پاسخ مناسب تری برای سرنخ مورد نظر بیابند.

5- مدیریت تعداد راهنمایی (Hint) ها:

عموماً در اتاق های فرار در زمان هایی که بازیکنان دچار سردرگمی و یا ابهام در حل معماها می شوند درخواست راهنمایی و کمک می کنند و گیم مستر این راهنمایی ها را در اختیار بازیکنان قرار می دهد، این راهنمایی ها در طول بازی تعدادیست محدود که بازیکنان می بایست نسبت به دریافت راهنمایی ها مدیریت مناسبی را در نظر بگیرند. البته این امر نیز جزء بدیهیات یک اتاق فرار استاندارد با پرسنل مجرب به شمار می رود که در صورت درخواست راهنمایی غیر ضروری هیچ راهنمایی ای در اختیار بازیکنان قرار نخواهد گرفت.

6- استفاده از بخت و اقبال در اتاق فرار:

بزرگترین دشمن شما در اتاق فرار بخت و اقبالتان است، یقیناً برای باز شدن هر صندوقچه و و جعبه ای زمانی مشخص در نظر گرفته شده است، شما می توانید از ابتدای بازی صندوقچه ها و قفل های قابل مشاهده را در اختیار اعضای گروهتان قرار دهید و هریک سعی کند بر اساس شانس و بخت و اقبال قفلی را باز کند، این کار 2 پیامد بسیار منفی دارد:

اول اینکه با توجه به این امر که اتاق فرار دارای زمانی محدود می باشد ممکن است زمان کافی برای دست یافتن به بخت و اقبالتان برای شما فراهم نشود.

دوم اینکه در اتاق فرار عموماً برای باز شدن هر صندوقچه و جعبه ای زمانی مناسب در نظر گرفته می شود که با شانس و اقبال این زمان و ریتم باز شدن صندوق ها به هم خورده و ممکن است آخرین وسیله ی مورد نیاز را در ابتدای بازی بیابید و این امر سبب سردرگمی شدید برای بازیکنان می شود. پس تلاش کنید به جای استفاده از بخت و اقبال با استفاده از سرنخ ها معماهایتان را حل کنید.

* اگر شما هم در زمینه حل معماهای اتاق فرار تجربیاتی دارید که فکر می کنید می تونه به بقیه کمک کنه، حتماً همین پایین در قسمت "نظر دهید" پیام بذارید که بقیه هم بتونن از تجربیات شما استفاده کنن.

منبع:



نظر دهید