بزرگترین اتاق فرار در ایران

اتاق فرار در منیریه

محله منیریه نام خود را از باغ منیرالسلطنه مادر کامران میرزا گرفته است . کامران میرزا پسر سوم ناصر الدین شاه از همان کودکی مورد لطف ناصرالدین شاه واقع شده و صاحب مقام و منصب گردید. کامران میرزا ملقب شد به نایب السلطنه، و سپس حکومت تهران به آن افزوده شد و در ادامه به منصب وزارت جنگ و فرماندهی کل قوا رسید. و به همین جهت لقب " امیر کبیر " نیز به القابش افزوده شد. کامران میرزا در غرب تهران عمارتی مجلل بنا نمود و عمارت خود را عمارت امیریه نامید، از اینرو خیابانی که در مجاورت عمارت امیریه قرار داشت بعدها به منطقه امیریه ملقب گردید.

خیابان منیریه که در همسایگی عمارت امیریه قرار داشت محل سکونت همسر ناصرالدین شاه و در واقع مادر همان کامران میرزا قرار گرفت، در این منطقه نیز باغی بزرگ که کل منطقه منیریه فعلی، خیابان ولیعصر فعلی، خیابان سپه و دانشگاه افسری را مشتمل می گردید، باغ مجلل منیریه محل گشت و گزار و تفرجگاه صاحب منصبان و متمولین آن دوران به حساب می آمد.

محله منیریه

از آنجا که تمامی این اراضی متعلق به منیرالسلطنه بودند، این منطقه به نام منیریه ملقب گردید. از آن منطقه منیریه که پر از دار و درخت و تفرجگاه بود دیگر چیز چندانی باقی نمانده است، تنها دار و درخت موجود در منطقه درختان تنومند و کهنسال خیابان ولیعصر به شمار می رود، این منطقه در حال حاضر سکنه و بافت اصیل و قدیمی خود را حفظ کرده است و در عین حال با رشد جمعیت و گسترش شهرنشینی در کنار خانه های باصفای قدیمی می توان آپارتمان های نوساز و زیبای جدید را نیز مشاهده نمود، میدان منیریه در حال حاضر مبدل شده است به بورس فروش لوازم ورزشی، در این منطقه می توان هر وسیله ای مربوط به هر رشته ورزشی را تهیه نمود، با این حال جالب آن است که بدانید در این منطقه که روزگاری محل خوش گذرانی عموم بوده است و در حال حاضر بورس فروش محصولات ورزشی به شمار می رود، محل تفریحی خاصی مشاهده نمی شود و همچنین هیچ محلی برای انجام ورزش ها فکری فیزکی وجود نداشت. تا آنکه مجموعه ی تهرومز با تکیه بر دانش و تجربه با بهره گیری از به روز ترین تکنولوژی ها دست به طراحی و اجرای اتاق فرار در این محله زد.

اتاق فرار یک ورزشی فیزیکی - فکری شبیه به ورزش هایی چون شطرنج به حساب می آید، ولی با فعالیت فیزیکی و هیجانی غیر قابل وصف؛ در اتاق فرار شما به دلیلی خاص و با داستانی مشخص در مخمصه ای گرفتار شده اید و می بایست با استفاده از ذهن خلاق خود مسیر خروج را برای خود هموار سازید.

لازم به ذکر است که اتاق فرار یکی از بروز ترین ورزش ها در دنیای کنونی به حساب می آید و در همه ی کشورها این ورزش مهیج و دوست داشتنی در حال گسترش می باشد، مجموعه ی تهرومز به کرّات شاهد حضور عزیزانی خارج از شهر تهران برای انجام این تفریح دوست داشتن و مهیج بوده است؛ پس از شما سرور گرامی جهت ثبت لحظاتی خوش در کنار دوستان و خانوادتان دعوت می کنیم تا اتاق فرارهای تهرومز را تجربه کنید و از دریچه دنیای دوست داشتنی حل معما در کنار عزیزانتان گذر کنید.

منبع:



نظر دهید