بزرگترین اتاق فرار در ایران

اتاق فرار در امیریه

محله امیریه یکی از قدیمی ترین محله های شهر تهران محسوب می شود، این محل در گذشته از مهمترین بخش های شهر تهران برای گشت و گزار و خوش گذرانی به حساب می آمده است. اغلب اعیان و اشراف در شهر تهران ساکن محله امیریه تهران بوده اند و از اینرو این محل به نام ملغب گردیده است. مهمترین دلیل نامگزاری این محله به نام امیریه، عمارت کامران میرزا، پسر سوم ناصرالدین شاه در این محل بوده است. کامران میرزا پس از آنکه ملقب به سمت نایب السلطنه گردید و پس از آن حکومت شهر تهران به وی واگذار شد باغی وسیع را برای سکونت و تفرج درباریان تهیه نمود که به گفته قدیمی ترها وسعت باغ های امیریه به 700 هزار متر مربع می رسیده است. در گذشته هرآنچه که نوظهور و اعیانی به حساب می آمده است اولین بار در این محل برای مردم رونمایی می شده است، از کالسکه های مجلل تا جشن ها و مراسم اعیانی گرفته تا مغازه های لوکس و فروشگاه هایی که برای شیک پوشان محل دوخت و دوز می کرده اند، از تفریحات اعیانی تا قلیان های امیران در این منطقه خودنمایی می کردند.

اتاق فرار در امیریه

با روی کار آمدن رضاشاه این باغ ها از تصرف شاهزادگان قجری خارج شد و محل زندگی و تصمیم گیری صاحب منصبان دولت پهلوی مبدل شد و پس از آن عمارت امیریه به دانشکده افسری مبدل گردید. امروزه محله امیریه شمالاً به منیریه، جنوباً به خیابان مولوی، شرقاً خیابان وحدت اسلامی (شاپور سابق) و غرباً به خیابان کارگر (30 متری سابق) منتهی می شود.

حال پس از گذشت سال ها از این شور و فتور این محل به محلی قدیمی و با اصالت مبدل شده است، محلی که جولانگاه کاسبان و پیشکسوتان تجارت شده است، در حال حاضر کمتر مکان تفریحی و تفرجگاهی در این منطقه قرار دارد.

حال آنکه مردم اصیل ساکن در این منطق برای خوش گذرانی و سپری کردن اوقاتی خوش در کنار عزیزان ناچار به سفرهای درون شهری و برون شهری به مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران گردیده اند.

مجموعه ی تهرومز در تلاش است با راه اندازی اتاق فرارهایی فراتر از استانداردهای داخلی و سازگار با استانداردهای بین المللی در این منطقه مکانی مفرح را برای مردمان این منطقه و سایر مناطق شهر تهران و همچنین برای سایر شهرستان ها به ارمغان بیاورد.

در مجموعه اتاق فرارهای تهرومز کسانی که آوازه ی کیفیت اتاق فرارهای مارا شنیده اند از شهرهای دور و نزدیک و حتی از خارج کشور نیز عزمشان را جزم نموده و سری به این تفریح دوست داشتنی زده اند، دوستان ما که پیش تر اتاق فرارهای مارا تجربه کرده اند از راه های دور و نزدیک جویای وضعیت راه اندازی اتاق فرارهای جدید ما می شوند.

امید بر آن است تا با یاری خداوند بلند مرتبه بتوانیم خدماتی شایان به اعتماد شما عزیزان ارائه نماییم.

منبع:



نظر دهید