بزرگترین اتاق فرار در ایران

اتاق فرارِ اتاق جنگ

اتاق فرار جنگ یکی از محبوب ترین بازی های اتاق فرار در شهر تهران به شمار می رود، بارها و بارها از افراد مختلف شنیده ایم که این اتاق فرار را جزو بهترین اتاق های فرار تهران بر می شمارند، اتاق فرار جنگ یک اتاق فرار معمایی می باشد و علی رغم آنکه اغلب مخاطبان اتاق فرار، مجموعه ی انیگما را به اتاق فرارهای ترسناک آن می شناسند ولی این بازی با وجود اینکه ژانری معمایی دارد و هیجان در روند بازی در پی یافتن سرنخ ها و معماهای آن نهفته است، لکن ایجاد و طراحی این اتاق فرار برای طراحان مجموعه ی انیگما کاری بزرگ به شمار می رود، داستان بازی اتاق جنگ مربوط به اتفاق تاریخی زیبایی می شود که طراحان اتاق فکر مجموعه ی انیگما از آن به زیبایی بهره گرفته اند.

اتاق جنگ

در سال 1960 به دلیل نگرانی از گسترش کمونیسم به مرزهای جغرافیایی آمریکا ایده سرنگونی دولت کمونیسمی دولت فیدل کاسترو در توسط سازمان سیا مطرح شد. سازمانی که در ۱۹۴۷ و در فضای جنگ سرد و باهدف مقابله با گسترش کمونیسم تأسیس شد. در ادامه پس از بررسی های بسیار تصمیم بر آن شد تا با حمله ی نظامی دولت فیدل کاسترو از صحنه قدرت خارج شود ولی اقدامات آمریکا با شکست روبرو شد، در این بین شوروی این مجال را یافت تا به بهانه ی حفاظت از کوبا با کاسترو وارد مذاکره شود، پس از مذاکره تصمیم بر آن شد تا تعدادی از موشک های اتمی شوروی در خاک کوبا مخفی شوند و به سمت آمریکا نشانه روند، آمریکایی ها با گشت زنی هوایی متوجه حضور این موشک ها در خاک کوبا شدند و تصمیم گرفتند تا با حرکتی مقابله به مثل کردند و موشکل های خود را به سمت موشک های اتمی شوروی نشانه گرفتند. حال هردو کشور موشک های اتمیشان را در مقابل یکدیگر قرار داده اند، تنها کافیست تا اولین تیر از چله رها شود و جنگی خانمان سوز زمین را در خود فرو ببرد، شما و دوستانتان در اتاق جنگ کوبا قرار گرفته اید، سربازان در پشت دربها در تلاشند تا وارد شوند و شما و اهدافتان را تضییع کنند و شما نیز در تلاشید تا به دکمه ی قرمز دست یابید، مرگ شما حتمیست ولی شما برای هدفی والا دست به این اقدام زده اید. یا میمیرید و زمین را نجات می دهید و یا میمیرید و زمین نیز از بین می رود.

این داستان مهیج داستانیست از اتاق جنگ مجموعه ی انیگما واقع در برج میلاد شهر تهران که از بهترین اتاق فرارهای تهران به شمار می رود.

منبع:



نظر دهید