بزرگترین اتاق فرار در ایران

معما‌ی تسلا در اتاق فرارِ کوروش

اتاق فرار معمای تسلا در کنار 4 اتاق فرار دیگر در مجتمع تجاری کوروش توسط مجموعه ی اسکیپ می (escapeme) راه اندازی شده است. این اتاق فرار هم همانند سایر اتاق فرارهای مجموعه ی اسکیپ می (escapeme) از جانب سازندگان آن دارای یک صفت تفضیلی منحصر به فرد شده است؛ مجموعه ی اسکیپ می اتاق فرار معمای تسلا را مُدرن‌ترین بازی اتاق فرار در ایران نامیده است، واقعاً سؤالی که مطرح می شود این است که آیا القاب و صفات تفضیلی صرفاً برای جذب مشتری توسط مجموعه های اتاق فرار به اتاق هایشان داده میشود و یا اینکه واقعاً این اتاق ها دارای اینچنین صفاتی می باشند؟؟؟ صفاتی همچون: اولین اتاق فرار، بهترین اتاق فرار، بزرگترین اتاق فرار، سخت ترین اتاق فرار، پر معماترین اتاق فرار، ترسناکترین اتاق فرار، مدرن ترین اتاق فرار، واقعی ترین اتاق فرار(اسکیپ روم) و هزاران صفت تفضیلی خلاقانه که اغلب این خلاقیت ها صرفاً در انتخاب اسم تبلیغاتی برای اتاق های فرار کاربرد دارد و در عمل چیز دیگری را مشاهده می کنیم.

اتاق فرار معمای تسلا یک بازی جذاب و دوست داشتنی به شمار می رود، ولی نه مدرن ترین بازی اتاق فرار در ایران. در این اتاق فرار از معماهای بسیار جذاب در داستانی مهیج بهره گرفته شده است. مجموعه ی اسکیپ می که از اولین و با تجربه ترین مجموعه های اتاق فرار در ایران به شمار می رود و اغلب اتاق های فراری که توسط این مجموعه طراحی می شود مخاطبان زیادی را به خود جذب می کند. طراحی این اتاق فرار توسط اوستا، سهیل و پرهام از گروه اسکیپ می در تاریخ 23 خردادماه 1396 صورت گرفته است، این اتاق فرار مناسب برای گروه های 4 تا 6 نفر می باشد.

اتاق فرارِ معمای تسلا

داستان اتاق فرارِ معمای تسلا:

نیکولا تسلا، یکی از دانشمندان و فیزیکدانان صربستانی تبار بود که در آمریکا زندگی و تحقیقات خود را ادامه می داد. ولی را مخترع برق متناوب داسنسته اند، بسیاری از افتخارات علمی در زمینه فیزیک و فیزیک الکتریسیته در کارنامه علمی وی درج گردیده است.

هدف نهایی تسلا، روشن کردن جو زمین در شب و با استفاده از شفق‌های قطبی بوده است، آنگونه وی می‌توانست به تمام دنیا، روشنایی رایگان هدیه دهد. برای انجام این پروژه، وی به هفت یا هشت دکل غول‌پیکر نیاز داشت ولی از آنجایی که از نظر سیاستمداران این دکل‌ها خطرناک بودند و این امکان وجود داشت که از آنها به عنوان سلاح استفاده شود، به همین دلیل آنها تخریب این دکل‌ها را آغاز کردند. اکنون شما و گروهتان بعد از سال‌ها تلاش، توانسته‌‍‌اید دفتر کار تسلا را پیدا کنید. در کمال تعجب هنگام ورود شما، در پشت سرتان بسته می‌شود، زمان‌سنج شروع به کار می‌کند و شما تنها شصت دقیقه زمان برای حل معمای آقای تسلا وقت دارید. دکور این بازی شباهت زیادی به دفتر کار آقای تسلا دارد و چراغ‌های زیادی در فضای بازی وجود دارد. با حل کردن هر معما، چراغی روشن می‌شود، شما امید دارید با روشن کردن تمام چراغ‌ها، در خروج باز شود.

منبع:



نظر دهید