بزرگترین اتاق فرار در ایران

گروه مستر اسکیپ

گروه مستر اسکیپ:

همانطور که قبل تر هم اشاره شد بهار 1395 مصادف شد با بهار اتاق فرار (اسکیپ روم) در ایران، پس از بهار 1395 روز به روز تعداد اتاق فرار ها در سطح شهرهای کوچک و بزرگ در سراسر ایران افزایش یافت، و علیرغم آنکه طراحی و اجرای اتاق فرار کاری بس دشوار و طاقت فرساست و قطعاً تمامی عزیزانی که در این زمینه فعالیت کرده اند زحمات بسیاری را کشیده‏اند، هزینه، هوش، استعداد، پشتکار و تلاش بسیاری را صرف نموده اند، با این حال در دنیای رقابتی امروز تمامی افراد تمایل دارند تا بهترین خدمات را در زمان مناسب و با هزینه مناسب تجربه کنند، از اینرو تصمیم گیری برای عزیزانی که میل به حضور در اتاق فرار را دارند، با افزایش تصاعدی اتاق فرار که هر کدام با ابتکارها و نوآوری های جدید و خلاقانه پا به عرصه ی اتاق فرار نهادند کاری بس دشوار می نمود. تا آنکه گروهی از جوانان با ذوق و استعداد در زمستان 1397 دست به فعالیتی جدید زدند، این جوانان با استعداد نام گروهشان را مستر اسکیپ (Mr_Escape) نهادند، این گروه فعالیت خود را در فضای مجازی و شبکه اینستاگرام آغاز نمود، هدف اصلی این گروه حضور و تجربه بازی در تمامی اتاق های فرار و اشتراک گذاری منصفانه تجربیات و اتفاقات پیش روی ایشان در هریک از اتاق های فرار می باشد، گرچه مستر اسکیپ گاهاً نظرات خود را با سلیقه ی فردی اعضای گروه در هم می آمیزد، ولی لازم به ذکر است که در قریب به اتفاق موارد در داوری های خود انصاف را سرلوحة اقدامات خود قرار داده و هرآنچه که در تجربه ی حضور در هریک از اتاق های فرار برایشان اتفاق افتاده است را بدون کوچکترین جنبه ی تبلیغاتی برای مخاطبان و طرفدارانشان بیان می کنند. البته این نکته نباید از نظر دور بماند که مستر اسکیپ (Mr_Escape) تمام تلاش خود را به این امر معطوف داشته است تا هیچ بخش از بازی برای مخاطبان فاش (اسپویل) نشود.

مستر اسکیپ (MR_Escape) برای معرفی و نقد هر اتاق فرار 3 بخش را در نظر گرفته است:

بخش اول: معرفی اتاق فرار

در این بخش اتاق فرار مورد نظر را معرفی نموده و تمامی مواردی که به آن اتاق مربوط باشد اعم از نام اتاق، تم اتاق فرار، داستان اتاق فرار، آدرس اتاق فرار، قیمت اتاق فرار، معرفی مجموعه، تلفن مجموعه، آدرس وب سایت، طریقه رزرو، خلاصه ای از داستان بازی توسط مستر اسکیپ (Mr_Escape) برای مخاطبان معرفی می شود.

بخش دوم: ارائه نظرات:

در این بخش مخاطبان و همراهان مستر اسکیپ (Mr_Escape) می توانند تجربیات و سلیقه هایشان را از حضور و یا تصمیم به حضور در اتاق فرار مربوطه بیان کنند که البته به هریک از همراهان که پیامی را برای مستر اسکیپ ارسال کنند پاسخی زیبا و برازنده داده می شود.

بخش سوم: نقد و امتیازدهی

در این بخش مستر اسکیپ (Mr_Escape) در تیم داوری اش پارامترهایی مشتمل بر بیش از 40 مورد را بررسی نموده و برخی از آنها را که برای کاربران قابل لمس تر می باشد معرفی می‏کند و امتیازی از 10 به اتاق فرار مربوطه اختصاص می دهد. در این بخش نیز کاربران می توانند نظرات و تجربیات خود را در ارتباط با اتاق فرار مذکور بیان کنند.

نکته ی جالب توجه در ارتباط با مستر اسکیپ آن است که آنها به صورت کاملاً ناشناس در اتاق فرار حضور می یابند و اجازه نمی دهند تا مسئولین اتاق فرار و گیم مسترها ایشان را بشناسند، چراکه در این صورت ممکن است برخوردی متفاوت با سایرین با ایشان داشته باشند؛ و این مهم می تواند ایشان را در تصمیم گیری و قضاوت عادلانه یاری نماید.

در گروه مستر اسکیپ جوانانی گرد هم جمع شده اند که رشته ی تحصیلیشان بی ارتباط با طراحی اتاق فرار نبوده است، در بین آنها فردی دارای مدرک طراحی بازی های فکری و فردی فارغ التحصیل در رشته معماری داخلی می باشد.

سرانجام در اوایل اردیبهشت ماه 1399 این گروه در پی انتقادهایی که از عملکرد و نحوه ی امتیازدهی ایشان به مجموعه ها صورت گرفت تصمیم گرفتند تا فعالیت پیج اینستاگرامیشان را برای همیشه متوقف نمایند و تلاش خود در راستای ارتقاع سطح کیفی اتاق های فرار در ایران رابه نحو دیگری دنبال نمایند، ما در مجموعه ی تهرومز همواره دعای خیرمان را بدرغه راه تمام کسانی که تلاششان همواره اعطلا و بهبود کیفیت ارائه خدمات در اتاق های فرار است، می کنیم.

منبع:



نظر دهید