بزرگترین اتاق فرار در ایران

اسکیپ روم دات آی آر:

اسکیپ روم دات آی آر (Escaperoom.ir) نامی آشنا برای تمامی کسانی که در ایران به بازی اتاق فرار علاقمندند. اسکیپ روم دات آی آر به مدیریت آقای مسیح خدابخشیان فعالیت خود را در در بهار 1395 آغاز نمود، اولین اتاق فراری که این مجموعه راه اندازی گردید در عمارت دبیرالملک واقع در منطقه بازار شهر تهران افتتاح شد، قطعاً می توان اتاق فرارهای مجموعه ی اسکیپ روم دات آی آر را جزو بهترین اتاق فرارهای حال حاضر دانست، در بین سناریوهای این مجموعه بازی هایی با ژانرهای کارآگاهی، ژانر وحشت و بازی های فرار محیطی مشاهده می شود.

اسکیپ روم دات آی آر

ایده اولیه راه اندازی اتاق فرار توسط آقایان مسیح خدابخشیان و پیمان فاطمی صورت گرفت. اسکیپ روم دات آی آر در شهرهای دیگر همچون اصفهان، کرج، اهواز، کرمان، چالوس و قزوین اتاق فرارهایی را تأسیس نمود که علی رغم اینکه در برخی از این بازی ها از یکدیگر الهام هایی گرفته شده است ولی تفاوت هایی در سناریو و سیر معماها مشاهده می شود.

قطع همکاری با اتاق فرار قزوین:

اسکیپ روم دات آی آر اتاق فراری را در شهر قزوین طراحی و راه اندازی نمود که متأسفانه به دلیل اختلاف نظر بین مالکان و طراحان این اتاق فرار ادامه ی همکاری میسر نگردید و عمر این همکاری بسیار کوتاه بود.

در نوشتارهای آتی به معرفی اتاق فرار های اسکیپ روم دات آی آر خواهیم پرداخت.

معرفی اسکییپ روم دات آی آر در وب سایت رسمی این مجموعه:

مجموعه اسکیپ‌روم دات آی‌آر به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه سرگرمی آفلاین در تابستان 1394 با هدف طراحی و اجرای بازی های فکری معمایی و اتاق فرارشکل گرفت. در بهار سال 1395 موفق شد برای اولین بار بازی اتاق فرار را به عنوان یکی از محصولات خود در ایران راه‌اندازی کند.
هدف اصلی تیم ما، طراحی و اجرای بازی‌های اتاق فرار و همچنین بازی‌های معمایی در فضای واقعی است. علاوه بر escaperoom.ir، بازی‌های معمایی در فضای باز تحت برند treasurehunt.ir و همچنین طراحی بازی‌های شهری با نام cityhunt.ir حاصل تلاش تیم ما تا به امروز بوده است.
مجموعه اسکیپ‌روم دات آی‌آر به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه اتاق فرار در سطح ایران با فعالیت در 4 استان (تا فروردین 1401) امیدوار است فعالیت خود را در دیگر شهرهای ایران گسترش دهد.

 

منبع:



نظر دهید