بزرگترین اتاق فرار در ایران

تم های اسکیپ روم

تم یا theme واژه ای انگلیسی است به معنای موضوع، زمینه، ریشه و … به صورت کلی این واژه جایگاه ویژه ای در مکالمات روزمره ما یافته است. گاهاً این واژه را با واژه فرانسوی ژانر (Genre) اشتباه می کنند.

ژانر مبحثی است که برای دسته بندی مضمون یک فیلم، بازی، داستان و … استفاده می شود و بر اساس شباهت های روایتی بر آن ها بنا شده است اطلاق می شود. بیشتر نظریات در باب ژانر ها از مفاهیم نقد ژانر ادبی وام گرفته شده است. هر ژانر به مجموعه‌ی ویژگی‌هایی اشاره دارد که دسته بندی اشکال گوناگون بیان هنری یا محصول فرهنگی را امکان‌پذیر می سازد.

به طور کلی می توان تِم های اسکیپ روم را متأثر از ژانر اسکیپ روم (اتاق فرار) دانست، حال آنکه در صورتیکه ژانر اتاقی را ژانر ترسناک قرار دهیم، می تواند اتاق فرار دارای یک تم تاریک، با صداهای مرموز باشد، در صورتیکه ژانر اتاق فرارمان یک ژانر ماجراجویی باشد می تواند دارای یک تم پر سر و صدا و هیجان آور باشد.

کاربرد تجهیزات در ایجاد تم های متنوع در اسکیپ روم:

معمولاً نور، صدا و رنگ مهمترین عامل در ایجاد یک تم برای اتاق فرار به شمار می رود. برای ایجاد محیطی مرموز و وهم آلود می توان از نور کم و صداهای خفیف و نامفهوم با رنگ های تیره استفاده کرد، ولی برای تمی رمز آلود و پر هیجان می توان از موسیقی های با ریتم های حماسی گونه نوری متعادل و رنگ های پر انرژی و گرم استفاده کرد.

منبع: www.tehrooms.ir



نظر دهید