بزرگترین اتاق فرار در ایران

شکار پازل ها و شکار گنج ها

ژانر دیگری از بازی هایی که نظر طراحان اتاق فرار را جلب کرده، ژانر شکار پازل است. در یک شکار پازل، بازیکنان برای حل یک سری پازل یا معما به صورت یک تیم کار میکنند. که بسیاری آن ها بر پایه نوشته های کاغذی و یا دیجیتالی هستند، که حل هر کدام از آن ها شما را به سمت معمای جدیدی راهنمایی میکند. خصوصاً به صورت معماهایی که پاسخ هر کدام از آن ها پاسخ یک معمای عظیم تر را فراهم میکنند. 

 

اتاق فرار

 

شکار پازل برای دهه ها سوژه بازی های مختلف بوده، به عنوان مثال بازی شکار راز MIT که یکی از شناخته شده ترین بازی های شکار پازل است و جایزه معروف آن افتخار طراحی بازی شکار راز برای سال بعد بود. 

رشد شکار پازل در حال ادامه است. برخی از آن ها سوال های عمومی و اجتماعی اند، در حالی که برخی دیگر به شدت چالش برانگیز و پیچیده اند. معماهای نرمال اتاق فرار معمولاً ساده تر از معماهای چالش برانگیز شکار پازل هستند، اما تجربه حل معما به صورت دست جمعی در آن ها یکسان است. بسیاری از اتاق فرار ها بر اساس شکار پازل طراحی شده اند اما با تمرکز بر طراحی فیزیکی برای مکان های محدود و قابلیت حل توسط یک تیم. 

یک فعالیت مشابه آن شکار گنج است، که بازیکنان راهنمایی ها را دنبال میکنند تا گنج را پیدا کنند. راهنمایی ها ممکن است معماها یا پازل ها باشند و بازیکنان باید برای حل آن ها همکاری گروهی کنند. عموماً ترکیبی از بازی های شکار پازل و شکار گنج در اتاق فرار ها به کار میروند اما پایه طراحی آن ها در محیط بسته بودنشان است.

منبع: Entertainment



نظر دهید