بزرگترین اتاق فرار در ایران

ایفای نقش به صورت حقیقی

نوعی از بازی که در زمره بازی های اتاق فرار قرار میگیرند بازی هایی هستند که ایفای نقش به همراه دارند، و به صوزت تخصصی تر، بازی هایی که ایفای نقش به صورت حقیقی دارند. با محبوب تر شدن بازی هایی نظیر "بازی مافیا" بازیکنان دوست دارند این بازی را در شرایط حقیقی تری تجربه کنند. 

 

اتاق فرار

 

همراه با رشد اتاق فرار ها و نیاز به تنوع و نوع آوری در ساختار آن ها از ایده هایی که به اجرا درآمد ایفای نقش بود. به عنوان مثال افراد پیش از ورود به اتاق فرار از طریق قرعه کشی نقش های خاصی را میپذیرند و دزد و پلس، مافیا و شهروند، وکیل، قاضی و یا هر نقش دیگری که متناسب با فضای اتاق فرار و معماهای طرح شده است، را عهده دار می شوند. در این نوع بازی هیچ کس به جز خودتان نباید نقشی را که پذیرفته اید بداند. شما وارد اتاق فرار میشوید و اینبار به جای فرار از اتاق فرار هدف از حل معماها کشف شخصیت هر فرد است و تمام تلاش شما پیدا کردن شخصیت بد داستان و رو کردن دست اوست. شخصیت بد هم وظیفه دارد شما را گمراه کند و اجازه ندهد پاسخ صحیح معماها را بیابید. با برملا ساختن هویت شخصیت بد، بازی پایان می یابد. اما اگر در مدت زمان مقرر موفق به پیدا کردن فرد خرابکار نشوید او برنده بازی خواهد بود.

ایفای نقش به صورت نامحسوسی میزان کار تیمی را افزایش میدهد، افرادی که نقش مشترک پذیرفته اند به صورت ناخودآگاه با هم همکاری میکنند، گاهی به هم شک میکنند و گاهی به حس های خود اعتماد کرده و ادامه میدهند. اتفاقاتی که در طول بازی رخ میدهد و حل معماهایی که به پیدا کردن شخصیت بد داستان می انجامد این بازی را هیجان انگیز مینماید.

اگر دوست دارید این سبک متفاوت از اتاق فرار را تجربه کنید، منتظر اتاق فرار "قطار" در تهرومز باشید.

منبع: Entertainment



نظر دهید