بزرگترین اتاق فرار در ایران

انواع بازیکنان اتاق فرار

همانطور که میتوانید تصور کنید، سعی در فرار از یک زندان یا غیرفعال کردن یک بمب میتونه شخصیت واقعی یک نفر رو نشون بده. این شخصیت ها برای بازیکنان اتاق فرار بسیاز قابل شناخت است. این بازیکنان به چند دسته طبقه بندی میشوند، برخی بازیکنان پرخاشگر که با کم شدن زمان بازی و افزایش استرس شروع به فریاد زدن سر بقیه و متشنج کردن فضا میکنند، یا شخصیت های رقابتی که با نادیده گرفتن هویت اتاق فرار که کار گروهی است، سعی دارد خودش زودتر از دیگران هر معما را حل کند. اما افراد آرام تری هم وجود داردند، کسانی که سعی میکنند با تمرکز و حضور ذهن هر معما را حل کنند، برخی نیز جزو طبقه افراد باهوش دسته بندی میشوند. این افراد باید به تنهایی تمرکز کنند و هر معما را حل کنند. در این مرحله است که نقش لیدر پررنگ میشود، کسی که میتواند ارتباط خوبی بین اعضا تیم ایجاد کند و شخصیت تک تک افراد را میشناسد.

 

اتاق فرار

 

اینجا به اختصار از ده نوع شخصیت که در اتاق فرار مشاهده شده نام میبریم:

1. شمارش معکوس: اون دوستی که مدام اعلام میکنه چقدر از زمان باقی مونده و به بقیه استرس میده! :)

2. عقل کل: دوستی که مدام میگه "این که کاری نداره! به چی فکر میکنی؟" و رشته افکارتون رو پاره میکنه! :)

3. متن واضح: براتون پیش اومده یه متن رو با یه دوست بخونید و بعد اون شروع کنه به توضیح دادن همون چیزی که فهمیدید؟؟ :)

4. خرابکار: دوستی که وسط روند بازی یه چیز خیلی نامربوط پیدا میکنه و به خودش هم افتخار میکنه! :)

5. متفکر: معمولاً فعالیت این عضو تیم با این جمله شروع میشه: "بذار فکر کنم .." و احتمالاً میخواد کل 60 دقیقه زمان یکه دارید رو فکر کنه!! :)

6. دستور دهنده: شخصیت این افراد همون ناظم مدرسه ست! به بقیه دستور میده و سرشون غر میزنه اما خودش هیچ کار مفیدی انجام نمیده و فقط نظارت میکنه! :)

7. حواس پرت کن: اونی که کلاً ذهنت رو از بازی منحرف میکنه!! اون دوستی که وسط بازی از مهمونی دیشب اش حرف میزنه! :)

8. ترسو: دارید میبریدش اتاق فرار اما حس میکنه داره میره قتلگاه! هر چی میبینه میترسه!! :)

9. بازنده داغون: خب میدونید .. همه نمیتونن توی 60 دقیقه از اتاق فرار کنن! اگه دوستی دارید که وقتی میبازی بقیه رو مقصر میدونه و میخواد تا مدت ها راجع بهش غر بزنه، کلاً نبریدش !! :)

10. غرغرو: اون دوستی که مدام در حال ناله و ابراز نظره "اینو که نمیشه باز کرد!" "این چیه دیگه؟؟" "من که هیچ نمیفهمم!"

 

دوستای شما کدوم شخصیت رو دارند؟؟

سعی کنید با افرادی وارد اتاق فرار شوید که شناخت نصبی از روحیات یکدیگر دارید. از همان ابتدای کار تقسیم وظایف کنید چند دقیقه فکر کردن و برنامه ریزی صحیح ممکن است وقت شما را بگیرد اما تاثیر چشم گیری در روند پیشرفت بازی خواهد داشت. سعی کنید استرس را به یکدیگر منتقل نکنید و یکدیگر را آرام نگه دارید. حل برخی معما ها احتیاج به یک نفر دارد و حل برخی احتیاج به همکاری، اگر در تیم شما فرد باهوشی وجود دارد که به قدرت او در حل معما ایمان دارید به او زملن دهید خودش معما را حل کند. 

اتاق فرار نهایتاً یک بازی تیمی است و اگر افرادی که درون اتاق فرار هستند با یکدیگر تعامل نداشته باشند به نتیجه نهایی که همان فرار از اتاق فرار است دست نمیابند. پس همین حالا که در حال خواندن این مقاله هستید درست فکر کنید. اگر بازیکنان مناسبی را برای این بازی در نظر دارید فقط کافیست زمان مورد نظر خود را مشخص کرده و اتاق فرار را رزرو کنید.

منبع: Entertainment



نظر دهید