بزرگترین اتاق فرار در ایران

ایده اولیه اتاق فرار (اولین اتاق فرار)

 ایده اولیه اتاق های فرار که این روزها به یکی از محبوبترین و هیجان انگیزترین تفریحات دست جمعی بدل شده است از کجا آمده است حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که؟ نخستین بار در سال ۲۰۰۷ تاکائو کاتو ژاپنی نخستین اتاق فرار را با الهام گرفتن از بازی های کامپیوتری طراحی کرد.

اگر از معتادان بازی های رایانه ای بپرسید که چه جذابیتی آنها را غرق این بازی ها می کند، بی شمار پاسخ گوناگون خواهید شنید. اما به احتمال زیاد بیشتر آنها به این موضوع اشاره خواهند کرد که بازی های رایانه ای این فرصت را برای آنها فراهم می سازد تا زمانی را از زندگی روزمره خود دور شده و لحظات هیجان انگیزی را تجربه کنند که با شکوفا کردن استعدادهای ذهنی خود خواهند توانست دست به کارهای بزرگی زده و پیروزی های لذت بخشی را به دست آورند.

همین نیاز سبب شد تا تاکائو کاتو ایده اولین اتاق فرار را در ذهن خود پرورش دهد تا به شرکت کننده ها این امکان را دهد تا تمام این لحظات خاص و حیرت انگیز را در دنیای واقعی خود تجربه کنند. شبیه سازی بازی در یک اتاق واقعی سبب می شود تا تمامی احساسات بازی با قدرت بیشتری شرکت کننده ها را درگیر خود سازد. طراحی خلاقانه و هوشمندانه این اتاق فرار ها که هر یک داستانی خاص و منحصر به فرد خود را داشته و معمایی ویژه را برای بازیکن ها مطرح می کند موجب شده تا این بازی در بسیاری از کشورهای دنیا طرفداران زیادی داشته باشد. در ایران نیز برای نخستین بار چند دانشجوی ایرانی که این بازی را در کشورهای دیگر تجربه کردند دست به ساخت نخستین اتاق فرار زدند. پس از استقبال مردم روز به روز بر تعداد این اتاق فرار ها افزوده شد. رقابت شدیدی که بین این اتاق فرار ها وجود دارد این فرصت را ایجاد کرده است که طراحان و سازندگان به فکر مطرح کردن داستان های هیجان برانگیز و جذابتری باشند.

منبع:



نظر دهید